Motion ass hell.

Idag var det meningen att jag skulle börja morgonen med att brodda och rida Eljar, men när jag var på det sista benet(bakbenet) så bara lixom, la han ALL vikt på just det benet och jag orkade inte hålla upp det, då var jag ju självklart tvungen till att släppa, så hela Eljar höll på att trilla, Hallå knäpphäst? Jag försöker samma sak typ 5 gånger till och samma sak händer. Jag tänker bara "WTF?!" Till slut så börjar han sparka så fort jag försöker plocka upp benet, så jag tar värsta taget med båda händerna och bara håller för kung och fosterland! >.< Och när han slutat med sina ryck gick det väldigt bra.
MEN, det finns alltid ett 'men', den första gången jag släppte benet så for det ju rakt ner i burken jag hade de 2 sista och enda broddarna i så den ena flyyyyyger rakt ner i halmen/spånet. U N D E R B A R T ! Eljar fick skylla sej själv att han fick gå med 7 broddar -.-' Men för att skona honom lite så tömkörde jag bara. Och det förekom mycket OM och MEN där också, Men TILL SLUT tog han stöd på bettet och det bara lixom klickade i nacken och han gick RIKTIGT bra. Han var riktigt dyr i traven må jag säga. Fortsatte sedan med att tömköra Skjóni som var en klar förbättring från förra gången, han trampar nästan in under sig nu ;D
Sedan longerade jag mjödur för att kolla på hans hälta, och den ser okej ut, inga anmärkningar alls i skritten, men i traven när det går uppför och han anstränger sig lite så markerar han pyttelite. Han går ju på medicin nu, antibiotikakuren är ju slut, men han får fortfarande slemlösande så han får upp det som ska upp.

Det går bra för Vidja och Phyrill i sin lilla egna hage, dock så är Perla lite förtvivlad över att mamma går i en annan hage men kvar på gården! Dom kan se varandra från varsin kant av hagarna, Man kan ju undra vad dom tänker :O

Jag är så jä**la trött på att alla ser annorlunda på islandshästar och tror att dom inte är kapabla till samma klassiska samlade dressyrrörelser som vilken annan ponny eller häst som helst?! Jag menar ursäkta mig, Men tillochmed jag, lilla jag kan göra skänkelvikningar samt öppna och sluta utan problem?! Vidja kan gå i en korrekt form med erfergift i nacken och stöd på bettet. Preeeeecis som vilken ... conmemara eller new forest som hellst?! Och tro det eller ej, men hon kan hoppa också. MmMMMMmmm. .. 
Filmerna nedan är på Sara Silfvervberg och hennes häst Òdin frá Midkoti, hon är ett levande bevis. Jatack, jag tvingar alla till att titta.


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test