Flyingedagarna!

Blev rent ut sagt förbannad när jag vaknade imorse och tittade ut, solsken så det skrek om det. PÅ MIN ENDA LEDIGA DAG FRÅN STALLET! Sånt blir man mäkta arg på. Men okej, mer eller mindre rosenrasande vandrar jag ner på stan mot banken. Och allt jag har i tanke är vad underbart det hade varit att rida i detta vädret. Så i hemlighet låssades jag lite att jag red där jag osynligt "galloperade" fram på trottoaren. *fniss*

Väl inne på banken ser jag att mitt pass har gått ut :@ Så det blev inget ID-kort idag -.-' Känns det bra att gå på puben med ett pass? som dessutom har gått ut.

Sen får vi inte glömma att det är flyingedagarna 5-6 December!
Har själv aldrig varit där och kollat, men en första gång hade ju varit skoj, har ju varit nära på att sticka till flyinges hästshop ett par gånger, men med tanke på deras begränsade utbud av islandshästprylar tror jag att jag håller mig till billiga Börjes ;) Det står dock inte sådär jättemycket om själva showen på Flyinges hemsida, finns inget program eller så, men det kommer kanske när det närmar sig. Det finns mer att läsa på flyinges hemsida som ni kommer till genom att klicka på Flyinge bilden. Dock blev jag inspirerad av ett stycke, så här står det:
Arne Weise gästkonferencier
Den årliga Flyingedagsshowen som i år är förlagd till den 5-6 december har julen som tema. Vem är då en bättre konferencier än Arne Weise! Bekvämt tillbakalutad i sin fåtölj tar han publiken med på en resa i julens tecken. Det är dock inte tjuren Ferdinand som dyker upp i manegen utan andra ädla djur ifrån Flyinges stallar: hingstar, ston och deras avkommor som vi får se i olika nummer inspirerade av Disneys – ”Kalle Ankas julafton”.
Ja ni, vad sägs om det?
Biljetter finns att köpa på Ticnet


Imorgon ska jag till stallet och rida Vidja =) Tills dess, Tjingeling :*


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test