Lååång dag.

Idag har det varit en lååååång joooobbiiiig daaag!
Kortfattat vad som hänt:
- Lektion för Camilla
- Vaccination av hästar
- Visa Mjödur för veterinären (hälta)
- Isak åkte
- Förberedelser inför kalaset
- Gå med utklädd Gráman och möta barn
- Vara spöke på spökrundan
- Ha koll på barn från underjorden

Ja till och börja med gick lektionen för Camilla väldigt bra, och hon tycker att traven förbättras för varje VECKA! Jättenajs, sedan att hon börjar lägga vikt på bak och lyfta lite fram, Yesyesyes! Najsigt. Sen strax därpå skulle veterinären komma och vaccinera massa hästar, och såklart blev det kludd med papperna. Men, Sedan skulle hon kolla Mjödurs hälta och hosta, Hostan skulle vi låta vara en vecka till, men hon ville att vi skulle åka och rönka hans ben, men det var det vi tänte från början, så, så blir det!
Sedan kom en kvinna och hämtade Isak (katten) Men hon tog inte Hedda (hans syster), det är jäkligt synd, för dom är alltid tillsammans, i och med att de blev övergivna av sina mamma som MYCKET små, har dom alltid bara haft varandra. Därför gör det mig också lite ledsen att separera dom, vi har ju kvar Hedda, och det är hemskt att se henne utan sin bror. Ligga ensam och sova för första gången. Sen bor den här kvinnan vid en stor väg, och jag är rädd att Isak ska springa ut på den och bli överkörd som hennes förra katt blev. Blää, mår illa av att tänka på det.
Men inte hade vi tid att tänka på det när vi hade ett kalas en timme framför oss, Gustav som fyllde år och Klara skulle rida ner till grinden och möta alla barnen som skulle komma på Gustavs kalas. Så vi klädde ut gràman till en riddarhäst och gick ner till grinden i mörkret. Uderbara häst som gick i mörkret förbi marchaller och utklädd till en gud vet vad. med två  barn på ryggen.
Senare direkt efter maten så skulle barnen gå spökrunda och vi alla hade våra uppgifter, Veronica skulle sitta i början och ha en kappa över sig och hålla i ett pumpahuvud som lös, så det såg ut som den bara stod på en sten, sedan när de kom nämre skulle hon röra  på sig. *fniss* Sedan skulle de gå upp i skogen längs en bana som vi hade snitslat med reflexer, våra ridreflexer ^^ Där göran klampade omkring i skogen.. Ooohh! Sen skulle Jennie gömma sig någonstans och kasta blöta bommulstussar i ansiktet på dem! ÄCKLIGT! Och sist skulle jag (prinsessan) sitta och vakta skatten, så satt jag med ryggen emot när de kom, så de bara såg en slöja, sedan när de kom fram så skulle jag vänta mig om snabbt och skrämma dem med den äckliga masken jag hade på mig. Mm yes.

Sen imorgon är jag ledig, och det är sköööönt, Sen på lördag ska min lillebror döpas så det blir till att åka in och bevittna det. Så ingen Vidja på lördag heller. MEN PÅ SÖNDAG! Då åker jag till min lovelovelovellove <333 TVÅ jä*la dagar utan Vidja... -.-'

har även pratat om min framtid, den är väldigt planerad just nu ^^ Jag ska då gå den här tränarutbildningen, och när jag är klar med den ska jag åka till Island och jobba med hästar, hoppas jag :p För mat och boende, och även passa på att gå någon kurs på Hólar, om ekonomin tillåter det vill säga. Men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna åka ifrån Vidja... Om det går som vi vill och Vidja blir betäckt så kan jag åka under tiden hon är "oridbar" och resta tillbaka när det är dags! det är ju trots allt en viss tid!

Sen har vi pratat med Camilla om Perla som ska kolla henne lite, om hon är värd att avelsbedöma SOM JAG VILL PÅMINNA ALLA OM ATT KOMMER HÅLLAS I SKÅNE NÄSTA GÅNG! Goooooooo skåne!

Och det var nog vad jag orkade skriva for now =)
Tjingeling :*





Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test