REHAB Humlamaden.

Idag har det hänt mycket trevligt! Jag har gjort vuxna ärenden på stan och besökt humlamaden eftersom vi ska göra ett sammarbete med dom och sjukvården.

Jag har då varit och öppnat ett fondkonto på Nordea, och jag som är ny i vuxenvärlden fattar typ ingenting. Så banken får stå ut med mig och mina frågor ett tag framöver. Men framförallt behöver jag ett ID-kort, så jag har varit på blaablaa... något, Där jag skulle få mitt identitetsbevis som jag ska ge till banken så dom kan fixa ID till mig. Var till och med inne på expert och frågade vad dom tog för att ta profil-foton till kortet x) Jag vill inte... Kameror vill mig inte väl! Så imorgon ska mitt identitetsbevis komma på posten och då ska jag och mitt pass tralla ner och ta foton på expert och sedan in på banken för att få mitt underbara ID så jag kan börja gå på krogen utan att oroa mig över att mitt pass ska försvinna x) WOooo. hälsa mig välkommen till vuxen världen -.-'


Sen åkte vi till Veberöd för att besöka Humlamadens ryttarförening, där dom just jobbar med: Natur- & hästunderstödd pedagogik & behandling. Dom är som en helt vanlig ridskola, men tar emot elever med olika sorters funktionshinder, såsom psykiskt som fysiskt. Denna kvinna som då håller ihop allt detta heter Lis-Lott Andersson och hon är en helt fantastisk kvinna att lyssna på. Alla de här saker vi vill uttrycka för hästar, hur fantastiska och underbart förstående djur de är osv. osv... i all oändlighet, allt detta vi inte finner ord för, kan Lis-Lott utan svårighet bara sjunga ut lite poetiskt, minst sagt. Vi satt och lyssnade på henne ganska länge, vem vet hur länge, min tidsuppfattning blev lidande när jag satt alldeles förstummad och bara lyssnade på något som lika gärna kunde vara avläst ur en bok! Fantastiskt intressant, hade gärna suttit ännu längre och lyssnat på den visan. Under bilfärden hem var det bara till att smälta allt. Hade gärna som sagt velat få det skrivet i en bok, så jag kunde läsa det om och om igen för att inte glömma något!
Om detta blir av, och Edda får ett samarbete som dom på Humlamaden, blir jag lycklig. Det kommer bli så jäkla kul att få utforska mina outvecklade sociala färdigheter, höhö.
(klicka på bilden för att komma till deras hemsida och läsa mer)

Sedan ska jag ju ha teorilektion i helgen, Något förslag på saker man kan gå igenom till barn som är mellan 11-15 år? Som inte gör att dom somnar i något hörn eller lackar för att det är tråkigt? ^^

Tjingeling :*


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test