Tisdag.

Dagen invigdes med härligt morgonregn (-.-') och en skål beroende-framkallande youghurt! Men när Saga väl var  på väg till Edda hade det slutat regna, men man kunde ju bara gissa hur snygga hästarna var =D Unjefär så snygga som på bilden här bredvid som dock är tagen förra hösten (2008) Förutom den vanliga lektionen på Vidja skulle vi visa Perla för Camilla för att se om hon är något att visa på avelsbedömningen, Camillas utlåtande var kortfattat såhär: Men tanke på hennes "begränsade" gångarter och hur pass lite hon är riden ännu så kommer ni nog inte hinna få henne tillräckligt "i form" tills avelsvisningen. Mjo, det kan jag nog hålla med om, det är inte så lång tid vi har på oss som det ser ut nu. Kanske visar vi bara henne exteriört. Däremot Vidjas del var lite possitivare, Vi får massor med beröm (som jag inte drar upp här då låter det som om jag skryter *fniss*) traven är såååå jäkla bra nu, lite finslip till sommarens tävlingar så jävlar! Även jag måste komma i form. Det är inte någon som har några URBRA bantningstips eller sådär?! Kanske några tips på hur man tränar bort sidofläsket/kärlekshandtagen, och även de.... där som täcker mina magrutor! =)

OCH, jag har nästan helt glömt bort det ^^ men gott folk, jag fyller ju år om 3 dagar :p Och jag har helt och hållet glömt bort detta! Men jag har kommit fram till detta att jag längtar!
Sen borde vi bli lite besvikna på Skúlason som inte uppdaterar sin sida så mycket nu mera -.- Men inte ska jag klandra dem för att det inte händer ett skit såhär dags på året. Förmodligen kommer det lite nya uppdateringar här på bloggen såfort jag fått hem det nya Islandshästen numret! Dom failar på att skicka ut den tidningen alltså. -.- Men Òfeigurs tidning kommer regelbundet och det gillar vi! Nästa nummer kommer till mig den 22:a November och då borde ni förvänta er lite uppdateringar om höstens aktiviter!

Och glöm inte!
Kursen för Säker hästhantering med Ulla-Carin Carlsson-Lindkvist som äger rum den 14 november i Billing! Det finns fortfarande platser kvar, både för den som vill ha häst med sig och som åskådare! Läs om det på Òfeigurs hemsida!

tjingeling :*

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test