Regn, regn och åter regn.

Jävla skitväder säger jag bara!
Men det var bara till att masa asset ut till stallet och ha en ponnytur samt en 1.5 timmes-tur. Shettisarna började med att vara snälla, senare in på turen började Boizon (som jag ledde) tramsa, slå med huvudet och jag förstod verkligen inte vad han ville?!Jag gav honom lång lina ifall han ville klia sig, men det såg bara ut som om han tänkte lägga sig ner, Vilket var lite obehagligt. Efter ännu en kort stund börjar han tramsa och gå i sidled och försöka springa iväg, jag håller med järngrepp för att han inte ska explodera iväg. Sista sträckan hem tog till och med Boizon ett skutt rakt upp i luften liknande bockning. jag bad till gud att barnen skulle sitta kvar hela vägen fram till gården. Pegasus gick det bättre för. Men alla överlevde!
Jao, strax därefter var det 1.5 timmes-tur, trevliga tjejer i dåligt väder, men allt gick kanonbra! Och vi har äntligen haft disskutionen om hurvida Vinur ska pensioneras! Och det sker nu, han kommer fortsätta sina dagar som barnhäst och eventuellt 1.5 timmes tur om han känner sig pigg =) Detta blir kanonbra, och då har även Eljar kommit in i bilden, han har utvecklats enormt och blivit så säker på sina gångarter att han säkert kan gå turer med vana ryttare nu! Samtidigt kan man tycka att det är "synd" att en flott häst som Eljar ska gå turridning, men som sagt, det var ju faktiskt tänkt från början att han skulle ersätta Vinur eller Loftur och även han måste bidra med sitt. Och det ska säkert bli bra!
Frusen överallt kravlar jag mig in i bilen och åker mot ett härligt varmt bad hemma!

Angående ungdomsseminariet så har jag mejlat och frågat vad
för reseersättning jag som bosatt i skåne kan få. Dock är det helg
och jag förväntar mig väl svar till Måndag i hope! Jag är jätte-
pepp att åka dit! Synd bara att det är 120 mil dit (Y)
Som till Stockholm och hem igen =D men det hindrar mej inte! HöHö!

Och nu börjar det närma sig Hubertusjakten! Ska ni vara med någonstans?!
Lite trevlig fakta från Wiki:
Hubertusjakt är en hästtävling med ursprung från Storbrittanien. Jakten går ut på att man rider en bana med ett antal hinder som måste passeras. Banan har en viss bredd som inte får överskridas och dess bredd markeras genom två ryttare, pikörer. Längst fram rider en jaktledare, master, som inte får passeras av de tävlande. Banans upplopp är den sista sträckan där det går ut på att hinna ifatt en person med en rävsvans fäst på sig. Den som lyckas ta rävsvansen vinner jakten. Rävsvansen kan också vara fäst vid en tavla, bom eller dylikt.

HAJPO

Lämna en tolle!
Postat av: Emelie

hatar rengnet jag med!:(

2009-10-25 @ 19:06:19

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test