Tävla i pass?


(Eljar)

Dagen började på det mest underbara sätt, Med Vidja <3
Så jag red henne lite på banan men Brrrr vilket humör damen var på!
Stel och skulle icke göra som jag sa Bläää, så jag tölt-tränade lite
på banan och begav mig snart ut på gusvägen där jag töltade lite mer.
Aningen stelt men okej lyft =) Red bort mot stockeboda för att lägga
pass på rakstäckan tillbaka. Och JÄVLARRRRRRRRR! Säger jag bara ;)
Så när jag kom tillbaka sa jag till Eva att jag vill börja tävla pass
för att det går så bra när jag lägger henne i pass!
Yaaaay!
Fuuuurther on, En liten tjej på fyra år skulle komma och rida en halvtimmes lektion på Vinur klockan 13, Så det var bara till att knalla iväg genom den miiiil-långa hagen efter luch. Hämta Vinur och ha lektionen. Den lilla tjejen var nog lite rädd för mig för hon fick tunghäfta när hon träffade mej ^^ Sa inte ett ord på hela lektionen, kul med feedback och sånt japp! (Y) Men hon sa faktiskt en grej till mig tillslut och det var: "Kolla mitt plåster" Jag är kanske inte läskig trots allt ;) *fniss*
Senare klockan 16 var det nästa lektion och då var dom sex stycken så Jennie kom och assisterade lite, vi longerade och hade ballans/sitsträning. Och DI behövdes ;)
Stjarni mår  bättre också men slapp gå på lektionen idag! och vi får aboslut inte glömma att Eljar debuterade som lektionshäst idag, och gick för första gången i sitt liv lektion med ett barn! Hurray! Det gick faktiskt bra, förutom att han är lite "överkänslig" och reagerar på minsta skänkelberöring och liknande , det gillar vi iochförsig. Eva ville även att Vidja skulle testa att gå med, och jag är på det som fan. Det hade varit bra för henne att få känna på något skört och ömtåligt! ^^ Men jag är väldigt rädd att hon ska göra något och skrämma ett barn. Skratta eller gråta åt det? xD

Ófeigurs mest lovande YR och Junior år 2009!
-Stort grattis till Sofie Panduro och Anna Dahl som blivit utsedda till Ófeigurs mest lovande Junior respektive Young Rider 2009!
-"Bästa Senior" har också utsetts, av Fönix Ungdomsgrupp. Titeln gick till Ancie som har gjort ett riktigt hästjobb både före och efter det gångna årets tävlingar!

NYTT FÖR TÄVLINGSSÄSONGEN 2010!
"Vi vill påminna om att man vid incheckning på tävlingsplatsen måste uppvisa pass i original, kopior, kvitto o dylikt gäller inte. Hästen ska vara registrerad i Sverige, med undantag för hästar med ägare boende i utlandet, dessa hästar ska vara registrerade i sitt hemland." - SIF www.icelandichorse.se

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test