Praktik!

Ugh! Jag var uppe på tok för länge inatt! Så imorse var det nära på att jag inte kom upp alls. Är inte sängen det bästa som finns?! Men ja, jag tryckte i mig en macka, hällde i mig kaffe och så bar det iväg mot Graneborg. Wilmer var såklart med! Hela förmiddagen gick vi bara runt och snackade, inte särskilt effektivt ;D Men vattnet fyllde vi på. Sen var vi inne nån timme över lunch och åt, tittade på tv och spelade fanglies (facebook) hahaha! Efter det så gick jag ut och red Hörre. Ni som läst inlägget om mitt senaste ridpass på Hörre vet att det inte var så lyckat! Men idag gick det riktigt bra! Började med Join up i rundkorallen, det gick bättre idag! Jag tror jag kan det här snart! Red först på banan o sådär, tränade inte på något särskilt, målet vara bara att slappna av och lösgöra. Han var jätteduktig! Sen tänkte jag rida ner till brevlådan, det passade jättebra eftersom åkern är stubbad, så jag erbjöd honom fullt ös medvetslös (Nä, men full galopp för att sträcka ut ordentligt), men han höll igen. Antagligen eftersom han aldrig blivit tillåten att springa fort. Men det ska vi nog se till o ändra på ;D Haha

Birk var nästa man! Honom skulle jag bara skritta till brevlådan och tillbaka eftersom han är under iångsättning efter skada. Första gången jag red honom! Jag blev varnad att han kunde vägra lämna gårdsplanen och streta mot och att man kanske skulle bli tvungen till o gå bort med honom och rida tillabaka. Nädu! Tänkte jag och satt upp och var beredd på det värsta när jag skrittade ut från gårdsplanen. Och så bara går han snällt hela vägen ändra fram till brevlådan?! :P Haha. Mycket mysig hest! :D



Nästa kvinna var Elfur! Henne har jag har däremot inte ridit innan, Skrittade bort till brevlådan och lite snabbare tillbaka. Hon hade faktiskt riktigt trevliga gångarter! Jag har nog bara sett henne i skritt på banan, så det var en kul och positiv överraskning! Jag kunde inte låta bli att rida lite till på banan, hon var ju riktigt rolig kom jag på. Men det visade sig att både hon och jag var lika envisa! Så det blev det krig!!!! Hahahahahaha! I vänster var hon fin! Men i höger drog hon iväg ibland, åt höger. Jag fick då en känsla av att när man rider i höger varv tycker hon det är så jobbigt, att hon vill lösa det på något sätt så hon får gå i vänster. Right?! Logiskt ja. Så då drar hon åt höger för att jag ska svänga vänster, så vi hamnar i varvet hon vill! (När hon "drar" så 'tar' hon bettet och skrittar fort in i mitten, inte mkt man kan göra) Tyvärr så tog det mig några minuter att räkna ut detta, Men när jag slutade svänga vänster när hon gjorde så. Slutade hon svänga också =) Till slut var hon riktigt fin!


Och för er som inte visste eller har glömt! Idag släpps biljetterna till Göteborg horseshow 2011!
Klicka på bilden eller texten för att komma till hemsidan!

Och tjena, glöm inte flyingedagarana i December! Biljetterna släpps imorgon, vuxen 220/250 kr barn 3-12 år 100 kr! Biljetter kan köpas på www.ticnet.se
Läs mer på Flyinges Hemsida

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test