Graneborg.

-Idag var en mycket bra dag, det kändes som om mitt tålamod var oändligt och hela jag var väldigt jordnära. Jag gjorde inget speciellt, och dagen började inte på något speciellt sätt. Det bara blev så?! Jag började med att ta in Hörre och rykta genom honom ordentligt, men otålig som han är hutta jag på honom utrustning och långlinade lite i rundkorallen, Det gick bra. Han var duktig som vanligt, så jag fortsatte ute på stora banan, där han även också som vanligt fick lite fart och blev väldigt stark. Men vi jobbade oss genom det och han fick gå in, i brist på belöningar fick han en tuss hösilage som var mycket uppskattad ^^ (Under tiden jag jobbade honom blev jag påminnd om det här med  hur viktigt det är hästen börjar gå med baken, och inte framdelen)
-Sedan tänkte jag ta in och rykta Katten, Men hon ville faktiskt inte in :P Men tack vare mitt oändliga tålamod och lugn gick det på nolltid att få tag på henne. Haha, ibland kan man om man vill. Så även hon fick en ordentlig rykt. Men varför bara rykta? Varför inte ta en trevlig liten promenad? Så jag satte på träns och grimma o grimskaft och gick till brevlådan, det var nog väldigt uppskattat, Hon såg väldigt pigg och nyfiken ut men dock lugn och bekväm på samma gång. Vi kikade lite på HoCaDo skylten och smällde lite med brevlådan, men det var helt lugnt. Så vi tog posten och gick tillbaka, hihi =D
-Efter lunch tog jag in Eddie och borstade, vi konfronterade det MYCKET farliga pälsglanset! Som inte gjorde så ont som han först trodde ;)  Gnuggade lite öronen, skönt sa han... Sen gick jag även med honom till brevlådan, och det var JÄTTESPÄNNANDE. Alla vattenpölar innehöll farliga vattenmonster och dylikt. Även i brevlådan bodde det något med extremt vassa tänder! Man måste ju vara på den säkra sidan menar han. Men på vägen tillbaka gav vi oss tusan på att gå i alla vattenpölarna! Och det gick ganska bra, med tanke på vad som fanns i pölarna!
-Efter det gick jag och hämtade en borste och började borsta lite på Týri, men han är sådär lagom förtjust i att jag rör honom, så det blev bara lite. Jag fortsatte med o rykta Skella, Hon var ganska lerig om man säger så. Jag tror jag stod i ca. 15-20 minuter och gnuggade henne ren, och lilla otåliga Skella stod helt stilla och njöt! Mycket gulligt.

-Sedan rent allmänt kollade jag så alla täcken satt ok, så inga remmar hade lossnat eller trasslat sig, fylle på lite vatten och sopade.

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Alltid lika duktig! ;-)

2010-11-15 @ 17:24:56
URL: http://ryttarcoach.blogspot.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test