LASERDOME

Malmöresan- Ur Sagas perspektiv
(Med eventuella ändringar av Marie)
Söndag, klockan är stax innan 16.00, Per och Jocke kommer till mig, vi kör till coop och handlar färdkost, massa lång kö, vilket resulterade att vi blev sena till "sammankomsten" i hammenhög. Men vi lyckades ta oss dit och där stod alla, Louise's volvo med passagerare: Malin, Christine och Amanda. Gegga's volvo med passagerare: Linus och Chris. Och slutligen min mercedes(ojoj) med passagerare: Jocke, Per och Marie. And off we went.
Resan till Ystad var helt okej, Vi höll ett skapligt tempo dit i ordningen: Louise-Gegga-Saga. Jag tycker nog att min skuttibangbang bil hängde med! Jag tänker dock inte nämna hur många omkörningar vi gjorde mellan H-hög och Ystad ;) Väl inne i Ystad bestämde vi oss för att äta på Mc.D, det gjorde vi. Och när jag skulle kissa på toaletten så FASTNADE toalettpapper saken xD så jag fick typ slita sönder hela saken för att få ut lite papper, fyfan alltså x) Pga detta kom Marie ut före mig, vilket inte var kul. Men jag överlevde. Sen åt alla sina nyttiga måltider och gissa vilka som hittade ballonger, Jo Per och Linus. Och så kom de ju med den brilljanta idén att fästa dem i rutorna och köra med dem där (Y) Sagt och gjort xD Men ballongernas hållbarhet började tryta när vi kom upp lite i fart, och *plopp* så lossnade vår ballong, haha! Underbart, och i ungefär samma ögonblick såg vi en Mc.D mugg komma flygandes över vägen, det visade sig efter senare undersökningar att den kom från Louise's bil, fint ska det va!
Sedan kan man ju säga att vi körde som tokar hela vägen in till laserdome, enligt mig då. jag brukar faktiskt inte köra så fort. Men ska man hålla tempo med vissa andra som har bilar som INTE trillar sönder över fartgupp så får man väl anstränga sig lite. Och ja, det var nödvändigt eftersom jag inte hade GPS och körde sist, så det var ganska viktigt att inte tappa bort dem xD Men fram kom vi, men inga parkeringsplatser fanns, så vi körde ner i Entré's parkeringshus, men ack, sicken tabbe....  Mer om det senare...



Alla vandrade till laserdome lokalen, som låg nära, THANK GOD FOR THAT. Vi är fett lata. Eller, jag är. Men vi säger Vi, så låter det bättre. När vi kom dit mötte vi Bing och Max där, vi betalde, låste in värdesaker och ja, snackade om random stuff och taggade medans vi väntade! Sedan fick vi komma in genom en liten dörr och fick titta på en liten instruktionsfilm. Den var mycket fin! xD haha, jag tror alla gillade den. Men fullkomligt onödig för vissa av oss som gjort detta innan, HEEHEEE. xD Men aop, sen fick vi gå in i ett annat rum med utrustningen. Alla vi fick vara i samma lag med några andra vi inte kände, vi var Röda! Så mötte vi några Gröna skabbitor! Första omgången fick de Gröna springa in först vilket är en ganska stor fördel Särskilt första omgången om man inte vet hur där ser ut :P Men trots detta vann ju det röda laget ändå :D Kan ju också tillägga att vi var nästan 40 stycken som spelade samtidigt :P Lagom många jämnfört med de 12 vi var i Ystad typ Haha.
När vi väl spelade var det rena rama kaoset, Jag, Louise, Malin, Christine, Amanda och Marie hade värsta planerat att springa tillsammans, men ja. Vad säger man det räckte med 2 minuter där inne sen var alla utspridda all over the place xD Panik på allt. Jag orkar inte tänka genom vad som egentligen hände där inne, men Jag och Marie var lite tajta och hade riktig koll där på slutet, till skillnad från första omgången då vi kom sist, HAHA. Awesome va?! Det blev ju lite bättre sen de andra två omgångarna. Vårt lag, de röda, vann TVÅ gånger. Men endå så vann Gröna i det hela slutet?! HALLÅ?! Wierd. Dessutom är det fusk, för dom fick gå in först TVÅ Gånger, och var fler än oss. Så vi jobbade på starkt endå tycker jag!  Efteråt var alla så mysiga och luktade så gott, riktigt fräscha med andra ord =D
Men jepp, när vi var nöjda och klara så gick vi tillbaka till parkeringshuset, skulle vi gjort det eller?! Jag undrar om jag inte hellre hade gått hem?! När vi KOM till parkeringshuset, tryckte vi in Per's kort i maskinen, och den bara "Välkommen" och lyfte bommen till oss, och vi bara. Åh skit bra, och körde in och parkerade. Och där inne var det ett jävla larm som tjöt så in i helvetet! Helt döv blev man, Marie och Jocke var så frickin' Kissiga och sprang fort som FAN upp till översta våningen på Entré för att kissa  xD När vi anlände till malmö blev det rött ljus och hela bilen skakade, det visade sig att det var marie som ryste hela skiten för hon var så kissig! xD Och, konstigt nog, är att varken Marie eller Jocke hade varit på Entré innan, men endå gick dom RAKA vägen mot toalletterna, allt. RAKT PÅ. Jag fattar inte det. Snacka om ett extra sinne?! xD Sen på vägen tillbaka kändes vägen mycket längre av någon anledning xD

Men ja, tillbaka till när vi skulle ut, när vi skulle köra ut körde jag först, så behövde vi tydligen något sorts speciellt kort man skulle fått när man körde in, MEN VAD I HELA HELVETET TÄNKTE VI?! Ett sånt fick inte vi?! Vi var 4 i bilen som kunde bekräfta det, men de andra hade tydligen fått ett. HALLÅLIKSOM?! Gaah, och så det där jävla tjutandet på nått larm gjorde ju en galen i hela hoed! Men vi kom som sagt inte ut, så alla bilarna fick backa ut igen, sen fick jag en frickin' blackout och minns inte så mycket under tiden vi ringde vakterna och sprang runt som yra höns. Alla var URSINNIGA för att vi inte kom där i från. Sen lyckades Louise's bil komma därifrån, så dom körde. Men varken min bil eller Geggas kom ut. När vakterna kom frågade de Vafan vi höll på med, då frågade tydligen Gegga och Linus om de kunde få kakor, Då skrattade vakterna och gick igen. COME ON LIKSOM?! Gå inte!!! Vid det här laget var alla ännu mer rosenrasande för att vi inte kom ut och det här jävla tjutandet gjorde en vansinnig. Men ja, sen skulle vi ha Per's kort igen för att komma ut, men dom var ju nästan ute på motorvägen, men vi behövde ju kortet så dom fick komma igen. Under tiden kom Gegga och dem ut. Men dom väntade där uppe på oss, sen fick vi Per's kort och kom ut. FYFAN vilken lättnad! Efter bara någon timmes möglande?
När vi skulle köra ut ur Malmö sedan hade inte min blackout riktigt lagt sig så jag bara körde rakt fram i ALLA korsningar, och till slut fattade vi inte var vi hade hamnat (Y) Lovely. Ja, men vi hamnade först vid stationen, sen kom vi vidare till något annat skit, sen bestämde vi oss för att köra mot någon jävla c-ring som vi inte visste var det var för något, men det lät jävligt bra ju :P Sen började jag känna igen mig trodde jag, men var inte säker. Allt ser ju frickin' likdant ut i Malmö. Och ingen av oss hittade i Malmö. Detta är ju skitbra. Efter en LÅNG stunds körande hamnde vi i Limhamn, så vi körde in på en mack där jag fick tänka till lite. Jag hittar ju egentligen i Limhamn eftersom min pappa bor där. Så lite paus, sen var jag fit for fight igen. Det fula är ju att Gegga följde efter oss hela tiden i tron om att vi visste en annan väg ut, Jävla sär :P Dessutom hade han GPS, Ibland vill man bara ta livet av sig själv och alla andra?!

Men tur var väl att jag hittade hem till min pappa från det stället vi var på, sen tänkte jag... Fan vad onödigt att bara köra förbi pappa för att hitta ut från Malmö utan att säga Hej, så vi körde in på parkeringen så Jag, Marie, Amanda och Chrstine gick in och sa hej samtidigt som de lånade toaletten. Trevligt trevligt. Inte så lång stund but still! Sen när vi kom tillbaka till bilarna hade Killarna intagit hela min bil, vad hade jag väntat mig?!  UD me dom så var vi ute på vägarna igen. Och denna gången visste jag iallafall hur vi skulle komma ut på E6:an och det var iallafall en bit på vägen. Jag minns inte riktigt när, men Gegga körde om så vi kunde följa efter honom istället, lättare för mig som inte var riktigt klar i skallen xD Men ute på E6:an ska man tydligen ta av på en avfart mot Ystad, och gissa vad... Vi missade den! Men otroligt nog visste Gegga en avfart man kunde ta så man kom tillbaka på rätt spår igen, och det gjorde vi. DÅ kom vi rätt på det, Men sen höll vi på att dö också? Efter en avfart kunde man ta av höger eller vänster, så blinkade Gegga höger, och jag var totalt inställt på höger, SÅ SVÄNGER SKABBET VÄNSTER?! AHHHHHH, håller på att köra rätt ut i ingenstans. Efter att ha sett mitt liv passera revy är vi ute och bara kör rätt fram på motorvägen, och det känns jävligt bra kan jag SI DI.
Vi körde in på Mc.D i Ystad IGEN för att lugna nerverna med lite Milkshake, det var riktigt fint! Fint ska det va! Trevligt att det var samma person som vi handlade av som innan när vi körde in TILL Malmö. "Hej vi är tjockisar som handlar på Mc.D tjugo gånger om dagen". Sedan bytte Bing bil till Geggas för han skulle till T-lilla. Jag fortsatte med H-högs flickorna. Och släppte av dem helskinnade i deras hem. Och Tacken för det är att Marie tog med sig min kamera hem. (Inte avsiktligt, MEN ENDÅ). Haha. Jag tror det var det mesta jag kunde komma ihåg. FINT SKA DE VA!

Lämna en tolle!
Postat av: Christine

(y) <3

2010-11-02 @ 10:15:35

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test