Kallt som f*n!


Britt-Marie, jag börjar med att svara dig. Jag vet inte om jag kan lära dig, men jag kan ju alltid förklara hur jag har gjort. Det är inte precis raketvetenskap xD. Hehe, men jag provade mig lite fram, det är väl olika på olika hästar hur de fungerar i skallen. Men det jag gjorde var att i början använde jag mig av en pisk och piskade honom hårt tills han gjorde som jag ville!!!!! (Skämt åsido) Nej, men tog en pisk och bara började peta honom på benet, och där står han och glor på mig och undrar vad fasiken jag vill?!
Jaja sa jag, jag petade några gånger till men han förstod fortfarande inte, Okej, då gör vi något annat sålänge så gjorde vi lite andra grejer, sen provade jag igen. Då gjorde han en antydan till o flytta på sig, genom att avbelasta benet jag petade på lite. Det berömde jag, det är ju på rätt väg. Sen försökte jag inte mer den dagen.
Nästa dag gjorde jag samma procedur, han förtstod inte från början så efter några försök pausade jag lite och gjorde lite andra övningar så länge. Sen provade jag igen, och då lyfte han pytte, pytte lite på benet precis som om "MEN SLUA PETA PÅ MITT BEN DÅÅ?!" Jaaa, massa beröm fick han då och jag avslutade. Nja, där gick det nog upp ett ljus i den lilla hästhjärnan.
Så nästa gång jag var där och tränade honom tog jag inte pisken utan använde bara grimskaftet och liksom bara lät det nudda till honom på knäet och han fattade direkt! Jaaa, duktig häst. Som belöning gjorde vi något annat han tyckte var kul!  Sen provade jag igen för att försäkra mig om att det inte vara var tur eller en engångsgrej. Men det var det inte, han fattade igen! Wiihu, Jag Saga har lyckats lära en häst ett litet trick! Hihi >.< Lite dukigt är det?! ;D

Och jag vill bara förtydliga att han inte står och gör världens mega lyft med benet, men att det endå är en välmarkerad rörelse man iallafall kan se! :P

(Hörre va Åsna i sitt förra liv!)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test