Ajj.

Jag orkar inte skriva någon längre uppsats om dagen, men idag så höll jag på att ta bort taggbuskar från solvången, så kom Louise för att vi skulle rida. Och eftersom vi endå var där hästarna var så kunde jag lika bra låna hennes grimma och leda Solen i och så tog hon grimskaftet. Ja, och vi gick. När vi skulle gå genom grinden så hoppade min hund Wilmer rakt genom trådarna och fick stöt och skrek högt =( Och flög förbi oss i dunderfart, Solen kröp ur skinnet och tänkte sätta iväg så rädd hon blev. Men jag släppte inte grimman!
Så när hon kastade sig fram hängde jag kvar, slungades bakåt mot hennes mage, och hon måste ha tvärnitat av att jag höll kvar, eftersom det blivit ett ryck. Så jag flyger fram igen och trillar ner rakt framför henne, och där under några sekunder trodde jag att jag skulle bli mos under hästen. Men jag lyckas "rycka" till lite i grimman och hon backar undan. Jag reser mig upp glad utan skador.
Senare, långt senare, när vi är ute och rider i skogen kändes det konstigt i min arm, precis som om man slått i nerven i armbågen (ni vet då det gör så ont att man bara vill lägga sig i fosterställning och skrika), typ en sån efterkänsla av det hade jag i hela armen. Så kom jag på att så som jag slungades när hon kastade sig, kan inte varit nådigt mot min arm. Jag har fortfarande jätteont och vill att det ska gå över =(

För övrigt var Solen jättesnäll att rida och skötte sig exemplariskt!
Söta Solen på bilden =)


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test