Gynning?!

Men ärligt, vad är det jag skådar. Carolina Gynning ska vara med i Stjärnornas hoppning under Stockholm horse show. Eh va?! Här är listan på vilka som ska vara med och vad Carolina G säger om detta.

Suzanne Sjögren Jensen, tv-programledare
Carolina Gynning,
tv-profil
Maria Akraka,
f d elitfriidrottare
Björn Bengtsson,
skådespelare
Yvonne Åstrand,
nyhetsankare SVT
Eddie Razaz,
Idol-deltagare 2009
Matte Lagerwall,
medlem i The Boppers
Tommy Ekman,
medlem i popgruppen Style
Jenny "Velvet" Pettersson,
sångerska - vann tävlingen 2009

Carolina Gynning är en av åtta deltagare i Stjärnornas hoppning på Ericsson Globe under Stockholm International Horse Show i november.

 

- Min största utmaning på länge, säger Carolina Gynning, ny deltagare i årets Stjärnornas Hoppning i Stockholm International Horse Show i november i Ericsson Globe.

- Det ska bli hur roligt som helst, nu ska jag hårdträna hela hösten.

 

Carolina Gynning har varit och testridit i veckan på Stora Wäsby Ridklubb som är träningaarena för deltagarna i Stjärnornas hoppning. Där får de åtta ryttarna regelbunden träning med Lena Bredberg och Anna Persson.

 

Carolina är ingen nybörjare i sadeln men det är cirka 15 år sedan hon senast satt i sadeln. Då var det sporadisk ridning på ridskola, idag avancerad träning inför en stora uppgiften att rida in i Ericsson Globe och tävla i hoppning inför 10 000 åskådare.

Trots att Carolina var minst sagt ringrostig fick hon pröva på att hoppa redan vid första lektionen. Med en heroisk insats och med stort mod klarade hon av uppgiften.

 

- Här kör vi med snabbutbildning, vilket vi inte rekommenderar att man gör på egen hand, säger tränarna Lena Bredberg och Anna Persson. Med så högt motiverade och beslutsamma deltagare tillsammans med våra speciellt utvalda och välridna hästar kan vi lyckas, den minimala tidsramen till trots.

Normalt tar det något eller några år att träna sig till en sådan standard som behövs i Ericsson Globe.


Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Ja det skulle jag vilja se..... lol

2010-09-16 @ 18:59:56
URL: http://ryttarcoach.blogspot.com
Postat av: ankihh

Hitta den gömda fjärilen i ngt av mina blogginlägg i min bloggtävling, läs mera på min blogg eller bara klicka på länken under:

http://ankihhc.blogg.se/2010/september/bloggtavling-for-er-lasare.html



MVH AnkihhC

2010-09-17 @ 21:03:41
URL: http://ankihhc.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

det kan bli roligt xD

2010-09-18 @ 09:22:05
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test