Häst+näsblod=sant?

Idag var jag på Graneborg "som vanligt" kanske man ska säga numera. Fatta vad kallt de var imorse 8 grader!? Är det vinter eller?!

När jag kom satte jag och Camilla oss för att uvärdera några tävlingsfilmer, skojsigt. Sedan åke hon till jobbet då gick jag ut och hämtade Birk som jag skulle rida, jag red barbacka, de var mysigt! När jag hade skrittat en stund travade jag även lite, det gick bra och det tyckte inte Birk var jobbigt alls! Sen gick Kristan förbi och bara "Har han näsblod eller?" Och jag bara "Whaaaat?!" Jag hoppade då av och ser att det rinner blod ur den vänstra näsborren, Läskigt?! Så vi gick in med honom i stallet och torkade bort blodet, men det verkade det som om blodet kom från någonstans längre ner i näsan, och inte uppe vid ögonen och tårkanalerna och det där (Jag är inte så bra på det där).
Jag har aldrig varit med om att en häst fått näsblod om det inte har varit så att man kör ner en slang då den kan riva upp lite. Någon som varit med om liknande? (Det slutade blöda och Birk mår jättebra om ni undrar =)


Och om jag och Kristan var duktiga sen! Rätta mig om jag har fel, men OM jag har rätt drog vi 6x300 meter tråd till staketet! Och tog bort lika mycket! OJ VAD DUKIGT. Dock så skulle det behövts 300 meter till, men det tar vi en annan dag!
Kommer kanske något inlägg ikväll om något random!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test