Höst?

Jag har ingen bra inledning, så jag bara skriver att det är förjävligt väder och att det inte var så inbjudande att rida ^^) Men jag började med att rida Elfur imorse, hon var lika pigg och awesome som vanligt ;) Vi töltade lite på stubben och frigjorde lite energi och awesomeness. Sen tog jag in Hörre för att rida honom, men när jag ryktade honom betedde han sig väldigt märkligt, men jag fortsatte som vanligt och tänkte att jag kommer väl på vad det är. Så när jag sadlade så kunde jag inte få runt sadelgjorden, vilket jag aldrig haft bekymmer med förut! Då ser jag hur det hoppar i hela ryggen, han skakar alltså så mycket för att han frös. Snacka om kallt regn och hård blåst. Så vi tog in alla hästarna som skulle bli ridna och la på fleece. Men sen bestämde vi oss för att ta in allihopa. Då blev dom glada hästar! Sen gick vi på lunch. Efter det red jag lektion med Hörre för Camilla, och detta tackar jag djupast för, det var oerhört intressant! Sen slängde vi ut alla hästarna med täcken, mysiiiigt för dem.
Sen kom det stora ögonblicket. Saga skulle rida Katten för första gången, *BAAMMBAPAMPAMAAAM* <--(Våldsam orkester musik). Jag ska inte gå in så mycket på detaljer men alla lever =D
Sen hade klockan väldigt hastigt blivit 16:20, Ojsan vad dagen gick snabbt!
Tack så massa mycket för idag!

Sen måste jag bara säga det, att det verkar bli så att Örlingur ska fixa en liten resa till Flyinge-dagarna 4-5 December! Om ni är intresserade kan ni hålla utkik på Örlingurs hemsida då det ska komma upp en liten informationstext inom snar framtid (tror jag, slå mig om jag ljuger).
Klicka HÄR för att komma till Örlingurs hemsida.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test