Riktig uppdatering.

Ja usch vad jag har varit kass på att uppdatera på senaste. Men nu kommer en riktig riduppdatering eftersom jag har märkt att jag har fler läsare då ;) Så, dagen var sådan att jag kom till stallet, och då skulle jag börja med att rida Kvika.

Kvika- Idag skulle vi skilja Skella och Kvika åt för första gången (Inte avvänja), alltså skulle jag rida på banan när Skella var i hagen. När jag hämtade Kvika och Skella inte fick följa med blev hon lite konfunderad. Va?! Vad är detta, varför får inte populära mig följa med in som vanligt?! Sen gick hon sin väg och brydde sig inte mer. Kvika som var inne i stallet, kunde inte bry sig mindre. Jaha, det kunde inte bli enklare. Sedan red jag lite dressyr, men efter en del tölt, som var menat att vara trav (Inte lätt på en liten töltmaskin) blev hon ganska trött och kände att hon var klar ;)
Sedan var det Elfur som stod på tur- Henne skulle vi prova de nya bootsen på eftersom hon av någon anledning är lite ömfotad och vi vill undvika att sko henne. Aaa. sagt och gjort. Såhär glad var hon då ^^)
Sen när vi gick ut  på ridbanan kan ni ju gissa hur hon såg ut, typ "kom och hjälp mig dö", Men jag gick runt med henne en stund så hon fick vänja sig vid tyngden sen när hon såg ut att gå någerlunda normalt satt jag upp och red lite. Dock så vet vi inte om det var pga bootsen hon gick bättre eftersom ridbanan var nyharvad och mjuk. Så jag gav mig ut på grusvägen och se vad bootsen hade och. Och Nåja, fint gick det! Inga som helst problem! Hon pinnade på som aldrig förr! Alltså var det ett lyckat köp, bra gjort Camilla!

En liten närbild på bootsen.
Sen blev det Hörre- Och ÅH vad det gick bra, trände på samma sak som förra gången jag red för Camilla, lite igång och avsaktningsövningar vars syfte var att få honom till att sluta "älga på" som Camilla hade uttryckt sig ;) Och det gick riktigt bra! Han fattade poängen direkt och var jätteduktig, men mot slutet blev han väldigt trött och stretade emot lite. Men det aboslut inget krig denna gången ;D Avslutade med att skritta ut en runda och han var väldigt lugn och fin!

Provade även med en pad under sadlen för första gången idag på Hörre eftersom jag har haft lite jobbigt att sitta rätt, hamnde mycket i stolsits, kanske lite också för att sadlen är lite för stor för min rumpa. Men nu när paden lufte upp bakändan av sadlen lite kom jag i lite mer rätt läge och skänklen kunde göra sin uppgift mer korrekt. Nu ser det lite extremt ut på bilden, och bilden gör inte riktigt honom rättvisa eftersom han ser ganska tjock ut, vilket han faktiskt inte är, bara lite ;D Men se så jäkla söt han är!

Birk- Vid det laget att jag skulle rida Birk började regnet rent ut sagt pissa ner, himlen öppnade sig INDEED. Så vi skrittade till brevlådan och tillbaka och inget mer, men det var tillräckligt kan jag säga. Det vatten jag och Birk hade samlat på oss tillsammans hade kunnat fylla X antal badkar, oh ja! Sen var jag frusen som attans, det hade lyckats regna innanför jackan, tack så mycket regn!

Innan jag avslutade i stallet gick jag ut i hagarna för att känna så hästarna inte frös (mycket), När jag kom runt hörnet i killarnas lösdrift, blev alla jätterädda och bara "HJÄÄÄLP" och sprang några steg, alla utom Birk som reagerade först efter jag satt på grimman och börjat knuffa för att få honom till att börja gå xD En annan kul sak med Birk är att när alla står under tak i lösdriften och huttrar står Birk längst bort i hagen i piskande regn och halvstorm och betar i godan ro. Jag menar, OKEJ! haha, Det är gulligt.

Lämna en tolle!
Postat av: Anonym

Vilket härligt hästgäng du har ridt idag.

Britt-Marie

2010-09-20 @ 17:09:34
Postat av: Matilda

på andra bilden ser det ut som att hästen bara har tre ben? :O

2010-09-21 @ 21:02:09
URL: http://minimojen.com
Postat av: Leifzara

Merci for all the wonderful writings

2011-02-17 @ 15:01:21
URL: http://leifzara.blog16.com

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test