Städligt?

Nu har jag städat jättemycket, och möblerat om hela mitt rum. Det blev jättefint och känns mycket luftigare bara så ni vet, det är öppet för er som vill komma och titta. Gratis snacks! Dammtorkat och dammsugat på alla ställen jag inte kommit åt innan pga. "stora" "orubbliga" möbler. Jag har tvättat typ ALLA kläder jag äger, nej... inte för att jag "bara skulle" utan för att dom faktiskt var smutsiga, sanningen är att jag hade typ inga rena kvar, så jag hade inte så mycket till val.
Jag körde enkelt idag eftersom det var så mycket tvätt och orkade inte sortera så jag slängde in allting tillsammans för det kändes, helt enkelt bra. Anledningen till att jag hunnit med allt detta är för att jag är hemma och är jättesjuk, ni vet, det känns som att halsen blöder, hostar slemklumpar och allt som tillhör, ni vet vad jag snackar om.

Igår tävlade jag på tal om något annat, med Dimma. Det var vår första tävling tillsammans. Det var kul att komma iväg och sådär. Hon tyckte det var jättespännande och roligt! Hon uppförde sig exemplariskt! På framridningen gick det SUPERbra, kändes riktigt, riktigt bra. Det var  riktigt tjong i gångarterna och jag var jätteexalterad!
Jag missade när de ropade in till collecting-ring så jag fick komma i full karriär och hutta på mig "färg-bandet" och brumma in på banan. Direkt när hon kom in på banan och såg de andra hästarna blev hon helt tokig! Och jag kände hur det gick fortare och fortare hela tiden, och det tog inte lång tid innan vi var uppe i den andra hästens rumpa! Otur för mig så kom det aldrig något bra läge att köra om eftersom vid vissa tillfällen kände jag inte att det gick att öka tempot och behålla en bra gångart och delvis för att ryttaren framför flyttade sig HELA tiden.
Så det var bara att bita ihop, lite snopet eftersom jag fick hålla igen JÄTTEmycket och det försämrade nog gångarterna en hel del. Men inte allt för pjåkiga poäng blev det inte, tyckte jag iallafall.

Jag har inte ridit Dimma så mycket ännu och det var första tävlingen så jag är jätteglad endå! Ju mer jag tänker på det desto mer nöjd blir jag! Bästa poängen fick skritten.

Nu är jag hungrig och säger ADJÖ

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test