Tävling?

Nu är det såhär att jag har anmält mig till Ófeigurs kvällskval den 13 April, skickade in anmälan för ca. 3 dagar sedan, men jag har fortfarande inte fått något bekräftelsemejl om att jag har skickat in anmälan. Någon som vet om dom brukar vara så sega med tävlingsanmälningar osv? Det hade ju varit himla trevligt om dom kunde meddela om jag är med eller inte....
Men however, Jag är apdålig på att uppdatera, det är inget nytt faktum.

Igår red jag gamle gode Geysir, han var lika trevlig som vanligt, alltid ett nöje att få jobba med en sån trevlig häst, som en viss Ms. L uttryckte sig "Han kan stå och bara stå i flera månader, men sen är det bara till o hoppa upp och så töltar han helt rent och helt awesome". Är det inte så det ska va? Nu är han tyvärr inte igång, och blev flåsig efter 20 minuter skritt och lite trav. Men med lite tur kanske jag får rida honom lite mer! =)

Dimma red jag också, red ut med Louise, Hon var väldigt fin i skritt och trav, men tölten var inte alls nått vidare igår, första gången faktiskt som det var riktigt dåligt sedan hon "kom igång". Hon var som en stel planka med osmorda leder, och var inte långt ifrån att börja grisepassa. Jag menar, om hon blir så stel av att EN häst är framför henne, hur ska det då gå på tävling när det kan komma flera stycken och rida om....?
Jag har ju helst velat undvika att sätta boots på henne, men eftersom jag inte kan hjälpa henne så mycket mer än att försöka sänka tempot och tala lugnt, kanske man skulle slänga på boots en eller två gånger. Fast samtidigt ska jag inte ställa så höga krav på tölten eftersom det aldrig har varit hennes starka sida. Jag kommer nog satsa ordentligt på skritten och traven, och försöka få till en mer 'luftig' galopp eftersom galoppen i allmänhet är ganska bra. Sen får det gå som det går i tölten.

Ja, detta var trevligt, jag behövde bara avreagera mig lite här. =D


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test