Eddie

Jag blir lite konfunderad med Eddie,
Jag red idag, skrittade fram ute och sen red jag i ridhuset eftersom mörkret flög in över oss.
Han är alltså inte särskilt framåt, alltså. Han går ju fram friskt och sådär, men han hade inte det där "GO"et som islandshästar ska ha. Jag hoppas inte det är mitt fel, för jag har alltid peppat och ridit honom framåt och aldrig "hållt tillbaka" honom, uppmuntrat när han håller bra tempo osv.

Jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga, jag rider och tränar så varierande jag kan o sådär, så det minsta problemet är nog att han tråkigt. Han är helt underbar att rida, och jag kan inte beskriva hur fantastiskt snabblärd och mjuk och bara awesome han är.
Men jag skulle vilja plocka fram GO'et, Jag är ganska säker på att han inte är trött, för då hade det nog inte känts såhär, ja, jag hade nog helt enkelt märkt det.

När jag rider ut med andra så existerar ju inte detta problemet, SÅKLART,
Men i ridhuset är det precis som att elden är släckt.
Jojo, det är tråkigare i ridhuet, men rawrrrr. Jag vill att han ska tycka det är kul.

What to do?

Lämna en tolle!
Postat av: Anonym

Busa lite med honom? Kanske hoppa lite om han är redo för det, vet inte riktigt hur långt du kommit i utbildningen än. (?) Sen behöver det ju inte vara några höjder, kanske 20 cm. men det räcker för att han ska få lite mer framåtbjudning om han nu tycker att det är skoj att hoppa. Han kanske känner sig ensam och vill ut till kompisarna i hagen? Tråkigt att vara fast i ridhuset tycker hästen ;)

2011-12-02 @ 20:11:02
Postat av: Jenny S

Han är precis påbörjad ta det lite lugnt det tog ca 3-4 mån med varierar ridning innan min 4 åring började förstå grejjen med att bli riden och nu är hon så taggad så att man nästan önskar att hon vore kolugn igen ;D

De flesta unghästar har en period då de är lite "tråkigare" att rida när de inte bjuder till..

2011-12-10 @ 23:44:20

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test