Tanke

Alltså, jag tänkte på det i stallet när jag stod och tränsade,
Ibland när hästarna inte tar in bettet självmant i munnen så sticker man ofta in ett finger och trycker lite på lanerna för att hästen ska gapa, och det gör de ju direkt efter det lilla trycket med fingret.
Men sen när vi rider så vill vi inte att de ska gapa, när vi sitter och drar i det hårda bettet?
Doesent make sense...


(Som vanligt måste jag antagligen lägga in en sidenote: Jag menar inte att alla sitter och drar i bettet som galningar, jag menar inte heller att jag gör det och att jag blir arg om hästen gapar när jag rider, detta är bara en tanke ... Jag tror inte detta är helt obekant för de flesta.)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test