Uppdatering?

Nu var det jättelängesedan, men jag ser att ni endå har lite koll på mig varje dag, det tackar jag för!

Idag skulle jag egentligen ha varit i skolan, men sen blir det ju som det blir och jag vaknar inte av min väckarklocka och ser fin klocka vara 11:30 jag vaknar, skitbra tänker ju jag. Men jag har ju endå uppgifter jag kan göra hemifrån, så skitsama. Så jag tog mig samman och var ganska duktig med det!

Sen drog jag till stallet där jag red Dimma, än så länge under de 4 veckor? eller något som jag ridit henne har jag fokuserat på att få igång kondisen samt 'ridbarheten'. Och det tycker jag har gått mycket bra, har bara gått framåt måste jag ju säga.
Idag tränade jag mycket på att flytta för skänkel på olika sätt, skänkelvikningar var väldigt svåra i början, det kändes knappt som om hon försökte, men nu har hon börjat flytta sig lite lätt och fint och förstår så det kan ju bara bli bättre. Bakdelsvändningar lärde hon sig på no-time, men har  svårare för framdelsvändningar, vet inte om hon förväxlar mina hjälper eller om det är jag som är otydlig fastän jag försöker vara så tydlig som möjligt? Vem vet, men det börjar gå bättre med dem också. Har även försökt mig på små öppnor och slutor längs långsidorna.
Galoppfattningarna är helt underbara måste jag få säga, men det har nog med o göra att hon är mer uppmärksam eftersom hon är lite mer "taggad" och erbjuder lite mer bjudning från sig själv. Innan har hon varit lite slö/trött men det har ändrats så jäkla mycket!
Sedan galopperade jag några varv i höger och några i vänster i fri frisk galopp och skrittade av ute.


Detta blev ett litet tråkigt inlägg om hur tråkigt jag red, haha. Men fick mig endå att uppmärksamma min lilla blogg, kommer nog lite mer intressanta saker senare eftersom jag har en del på gång.
Nästa vecka ska jag träna för Camilla och jag ser verkligen fram emot det eftersom jag inte har tränat seriöst för tränare på mer än ett halvår eller något.
Senare nästa månad ska jag vara 'visningsekipage' på en gångartskurs med Dimma, och det ska bli riktigt spännande må jag säga! Kanske båda dagarna, jag är jättetaggad!

Och så är det ju Göteborg Horseshow om mindre än 2 veckor och dit ska jag ju också, jätteskojigt och jag längtar riktigt mycket eftersom jag ska dit med fina Scrap! Hela hästvärlden är på väg tillbaka nu och det känns jättebra, men det påminner också mig om att jag kanske ska komma igång, betala klubbavgift och se över hur länge min licens räcker, om den inte gick ut redan i somras, vilket den säkert gjorde. Jag är hopplös måste jag säga.
Ska jag tävla i sommar är det bra om detta är gjort ^^

Och hur ska jag hinna med allt mitt skolarbete samtidigt som jag ska söka jobb, hinna med mina nuvarande jobb, ha mina lektioner, praktisera, betala alla räkningar och framförallt LEVA!
Har ni något tips på hur man hinner ha koll på allt utan att falla i bitar?

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test