Dimma eller dimma?!

Idag på väg till stallet kom jag på värsta ordvitsen, jag tror INGEN någonsin tänkt på det.
*Sitter i bilen, mycket dimmigt ute*
Jag säger:
Åh, kolla Dimma!!! HÖÖHÖHÖHÖÖHÖHHÖHÖHÖÖH

Jättekul tycker jag faktiskt, för jag kunde syftat på både dimma och HÄSTEN Dimma! *Fniss*
På tal om Dimma, så har jag hittat bild på hennes pappa, han är riktigt snygg den faktiskt!

Och tydligen ska han varit född musblack! Vilket förklarar Dimmas lite mystiska färg ;) Hon är född Svart med stjärn, sen med åren har hon blivit lite mer skimmel/gul/grå. Som en raggsocka helt enkelt! Jag och Louise är iallafall överrens om att hon är skimmel-Musblack eftersom hon är skimmel men är smått gulaktig och har en ål!

När jag red idag, var jag mycket inriktad på volter och serpentiner, eller ja, lite slingriga vägar i allmänhet. Hon var inte riktigt lika mjuk som de senaste två dagarna, men det är väl som med mig, hon har kanske fått lite träningsvärk. Jättefin endå. Jättefin och avslappnad i skritten, kanske lite tempofattigt men det kommer. Traven går det frammåt med! Galoppfattning åt höger gick bra, jag förberedde henne lite dåligt, men det löste hon! Vänster var en mindre katastrof, Blev bara sylta av allt. Så gjorde om det och drog på en långsida i vänster galopp. Sen avslutade jag.

Och precis som det ska vara så har träningen verkligen satt fart på aptiten ;)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test