Måndag!

Måndtag, IGEN. Får man säga så!? Åkte till Graneborg imorse, upptäkte att Skella stod hos de stora killarna, och undrade om hon hade bytt hage eller om det var hennes egen idé. För man MÅSTE ju självklart gå genom trådarna bara för att man kan, eller hur?! Och eftersom jag inte varit där på hela lovet så gick jag runt till alla djuren och pussade lite på dem. Och sen, C om du läser detta. Det finns nog inget hopp för Smulans svans! Hihi! Hon är one of a kind! ;)

Sen drog jag till Sandvången eftersom jag behövde prata med T, och då måste jag ju såklart passa på att rida Dimma när jag endå var där! Hon lyssnar jättebra för sidförande hjälperna nu, och är mjukis och fin redan från början. Skänkelvikningarna var bättre idag får mer undan höger, i vänster vill hon ogärna ta med sig baken och knäcker lätt av i nacken, Ajabaja. Rid bättre Saga! Har inte gått in sådär JÄTTEmycket på tölten ännu, men ibland så råkar hon bara ta tölten när det var menat att bli trav. Och ofta när det händer så brukar jag sitta med långa tyglar och skratta av någon anledning, dont ask. Och av ännu någon anledning så brukar den tölten också bli jäkligt mkt bättre än när jag försöker anstränga mig till o få till något. Men det är väl så det är ^^
Och all hans helighet åt min hund som idag lyckades vara med inne i ridhuset när både jag och Louise red! Och med det menar jag att han vanligtvis brukars pringa bakom och runt hästarna och skälla och bita i deras svans tills man börjar bli sinnessvag, all hail honom!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test