Rorubobrorikok

Inatt sov jag skitdåligt, vet inte varför. Jättejobbigt var det iallafall, Ca. 04:40 imorse började det bara gå utför och jag blev piggare och piggare, vid 05:00 blev jag så pigg att jag började titta på tv. 06:00 Gick jag ut med hunden och började springa runt och städa mitt rum, 06:45 blev jag hungrig och gick ut i köket och kokade kaffe och gjorde 3 lyx-smörgåsar, satte mig vid datorn och tittade på x-antal avsnitt av The Big Bang Theory, 09:00 En halvtimme innan jag skulle sticka städade jag lite till och bytte om, sen drog jag till stallet. Normalt för Saga? ICKE!

Men ja, väl framkommen till stallet skulle jag gå och hämta Solen eftersom jag skulle ha lektion för M på henne. Men jag fastnade ute i hagen med att ta bilder (hehe). Erkänn att Solen ser ut lite som en hamster på bilden?! xD  haha, skämt åsido! M red som sagt Solen, och jag gjorde en liten hemmagjord rundcorall! Haha, fast jag skulle nog mer kalla den en ovalkorall! Hihi.
Han fick göra en del balans övningar i både skitt och trav och lite sådant smått och gott. Sen fick han även prova att löslongera Solen. Och jag tror faktiskt att han förstod vad jag försökte få fram när jag snackade om att reglera tempot och omkretsen på volten genom kroppspråket och placeringen gentemot hästen. Han började göra egna liknelser i sitt eget liv när jag förklarade om ledarhäst och hur flockkommunikationen funkade, eller hur man ska säga :P Så något har jag lyckats med! ^^ hihi. Han kunde till och med göra det utan mig inne med honom. Yay!

Sen hämtade jag Dimma som jag också hade tänkt träna i min 'ovalkorall', men så blev det inte. Men iallafall, hade med mig en del grejer till henne som jag provade, mitt träns som hon blev skitsnygg i! Och en annan sadelgjord med elastiska resår så hon inte blir så orolig när man ska spänna sadelgjorden, så det blir lite skönare. Och ett fint litet schabrak hon gjorde sig så fin i.  Men ja, när jag kom in och skulle vara i 'ovalkroallen' så hade L och U gjort om allting till en 'mini-hoppbana', haha. Okej tack för den x) Men ja, inte deras fel. Men flexibel som man är red jag istället, samtidigt som jag skällde ut dem såklart ;) Hihi.
Dimma gick till och med mycket bättre än igår! Hon var mjuk redan från början och sänkte sig fint och fick en jättefin överlinje i skritten helt av sig själv. Travade i intervaller med långa skrittpauser mellan, då hon i traven kändes jättefin, ofta så kan hon bli lite ostadig och osäker på något sätt, men hon hade jättefin överlinje och trampade på riktigt fint bakifrån, på ett stabilt sätt jag inte upplevt förr. Blir dock något osäker när man ökar. Vågar inte riktigt ta för sig så mycket som hon skulle kunna!
Ingen galopp, men tog några galoppsteg innan tölt då hon tycker det är bekvämast, men de få steg i galopp var riktigt fina, precis som i traven innan har hon varit något ostabil i galoppen och mjuknar ogärna, men det gjorde hon fint i höger idag! Helt okej tölt, är inte så intensivt insatt i den ännu.
Rent allmänt så känns det som om hon verkligen har fått landa efter att ha vilat i några veckor och det har verkligen gjort henne gott.  (Bilder: Heba, Solen, Karins häst som jag alltid glömmer namnet på av någon anledning!)

Lejontass i "vårsolen" (Som jag vill kalla den hihi)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test