Hoppelihopp

Idag var jag skithäftig och tog intiativet till o hoppa med Dimman, när jag red fram var hon ganska konstig och lite nja.. Jag kände knappt att hon hade fel galopp. Hennes högergalopp i vänster varvet, var skönare än vänstergaloppen i vä. varvet. Det är ju bara konstigt?
Jobbigt när hon bara går och drar mot utgångarna och de andra hästarna. Men otroligt kul och uppfriskande när hon bjuder på ordentligt när vi började hoppa.  Hon hoppar riktigt bra, fastän jag förstör hela tiden xD Hihi
Vi hoppade inte så högt, 60 som högst. Men det är ju inte det som spelar roll. Det viktiga är ju att man håller sig på en höjd som är glädjande för hästen! Och jag kan lova att Dimma ÄLSKAR att hoppa. Och hon är inte pjåkig alls på det heller! Lite hoppmuskler och vana sen så har vi en prima hopphäst! (ISLANDSHÄSTAR KAN HOPPA!)

Jag tänkte hålla mig ifrån tölten några dagar och liksom "låta den vila" eftersom hon känns lite slapp och omotiverad där. Så därför hittar vi på lite andra alternativa saker såsom hoppning och liknande annorlunda aktiviteter som sätter krydda på vardagen! Javisst är det lite puckat att ta en sån risk att inte träna tölten såhär nära inpå tävlingen, men det känns dummare att sitta och försöka klämma fram tölten om hon inte gläjds av den för tillfället. Right?

Och eftersom jag är så jäkla alternativ så lägger jag upp en lite slapp framskrittningsbild på min lilla Dimma, istället för nån prålig actionbild där hon går i nån powergångart! Hihi

 


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test