Min första dag som 20

Nej, det blev inte så aktivt bloggande igår eftersom jag hade fullt upp!
Som jag sa åkte vi ner till gyllebo och invigde Louise nya transport, Gymir var först in i den (först med att bajsa i den också!) Muhahahha, Jag som aldrig lastat Eddie, gjorde bara som jag brukar och han gick rakt in, en duktig häst alltså ;) Här är dem när de stått i transporten i exakt 3 minuter efter stängning

Här upptäckte jag också Eddies dåliga fotosida, han ser lite rolig ut här ;)
När vi kom till Gyllebo kunde vi inte låta bli att gå raka vägen ner till sjön och doppa tassarna lite direkt det var otroligt vackert väder och ni borde vara avundjsuka på oss!

Sedan begav vi oss ut på "sjö-rundan" som går runt hela sjön, det blev en lagom runda i lagom tempo, lite högre än vi ridit i innan (med Eddie), jag vet att jag har lovat mig själv att koncenterara mig på traven och låta bli tölten tills traven sitter, men han travade ju på sådär skitbra och har inga problem med att ta traven direkt när jag ber om det så jag kunde ju helt enkelt inte låta bli att smaka på tölten lite, jag menar hade ni inte varit ivriga med att få veta vad ni har under er?!

Så ja, jag satt till i sadlen och tog några små förhållningar i tyglen och han bara sådär gleeed in i tölten och det var över alla mina förväntningar! wow! Den var inte pjåkig alls! Men saktade snart ner, ville inte trötta ut honom eller tölten! Jag skulle ju bara känna lite ;) Busigt!

Senare på rundan efter att ha gått i lite backar och övrig terräng så skulle vi galoppera, Louise tog täten och jag hängde på, även om det inte blev en ordentlig galoppfattning var det en tydlig övergång mellan traven och galoppen, inga släng-gångarter emellan, utan det sa bara *klick* så blev det galopp, en helt okej galopp! Jag ville testa om det bara för "tur" att han hade så lätt för fattningen att jag ville prova igen, denna gången tog jag täten alltså helt utan drag/ledhjälp och gjorde en ny fattning, lika perfekt som den första, dock var galoppen MYCKET bättre denna gången, rund, fin, bärig och med bra takt & undertramp, och jag fick en sån där 'detta-är-så-häftigt-rysning'.

När vi kom tillbaka så doppade vi tassarna lite till i sjön och njöt lite av solen, sedan eftersom badplatsen vi var på är inhängnad till största del så vågade vi släppa hästarna så de fick beta av det goda gröna gräset som fanns där medan vi tog en fika på en av bänkarna.
Louise tog fler bilder med sin systemkamera dem kan ni få se när de dyker upp, tills vidare...

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test