Rubrik?

Jag kan kort och gott börja med att visa vad jag möttes av i morse när jag kom till stallet:

Jäkla tjyvlar dom där hönsen! Har vält ut all Marino's mat och har dessutom ätit upp nästan allting!
Men ja, Louise kom ungefär samtidigt som mig, så vi gick ut tillsammans och hämtade hästarna, Och ja, här tar en otrolig berättelse vid....

Vi ser att understa tråden är sönder på grinden till hagen, inget ovanligt då vi har väldigt många rymmare i hagen, så vi fäster den så gott vi kan när vi gått ut genom den, sen så lite sådär omedvetet räknar man i huvudet hur många sekunder det tar innan man hör det där ljudet, ljudet av en lina som smäller. Och ja vi vänder oss om och helt plötsligt är Mói, Älva och Hekla ute i gången! Så jag tar hästarna och Louise springer för att stänga yttersta trägrinden så de inte är helt lösa, så vi går genom trägrinden stänger den och tänker att vi kan ta in hästarna sen när vi är klara.
Ja, då hör man världens knak och då vet man att det är Mói som har stuckit in halsen genom trägrinden och lyft av den, och helt plötsligt är det full patte på utebanan med trägrinden runt halsen på Mói, och det tyckte han bara var jätteskoj, Louise fick en bild på det, ser sjukt skoj ut, ska visa den när hon har lagt in den på datorn.
Men ja, det var bara in med hästarna igen och sätta för eltrådar framför trägrinden, SUCK!

However, gjorde vi iordning hästarna ute på gårdsplanen, det gör vi allt för sällan tycker jag! Såhär mysigt var det:

Sedan så red vi 'rundan' och Eddie var så duktig så, dock så hände det väldigt mycket läskigt tyckte Eddie! Först mötte vi Angelica som kom i bil, bilen var otroligt farlig när den brummade, så när Angelica stängde av den så lät den inte så arg och gjorde det alltså säkert att passera. Sen när vi kom vid Tinas trädgård så kommer Grace utflygandes från ingenstans vid staketet med rest ragg och morrade satan i gatan mot oss, där ryckte han bara till lite, fullt förståeligt!
Rundan tog bara ca. 5 minuter, men det räcker tyckte jag. Nu har jag ridit honom i 3 dagar och det är dags att vila hjärnan lite.

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test