Vad är mitt mål med hästar?

Vad vill jag egentligen när jag håller på med hästar?
I första hand vill jag alltid ha en god relation med min häst, och det behöver inte betyda att jag förstår min häst alltid, eller att allt alltid går som jag vill, men jag vill veta att jag alltid kan lita på min häst och jag vill att den ska lita på mig, och att vi alltid bara ska kunna, vara.
En sån där känsla som inte går att beskriva, men som man kan visa:


Det jag snackar om hade jag med hästen på bilderna, det gör fortfarande lite ont att titta på dem men jag kan ju inte förneka att den där hästen förändrade allt.

Förutom relationen, hur vill jag att det ska kännas?
Vägen dit är ju inte lätt eller rak, kanske något suddig och snårig, men allt ska kännas enkelt, lättsamt, ohämmat och tjaa, ni vet det där, tiden med Knallen på ridskolan beskriver det bra! Det är väl en salig klassiker, men när jag hoppade med honom så kändes det verlkligen sådär lätt!


Han spöade även skiten ur alla fördomar mot travare, damn vad den hästen hoppade!


Hur vill jag nå dit?
Det vet jag inte, men jag vet att det ska fanimej inte vara enkelt! Hur fanken ska vi lära oss och bli klokare utan motgångar! Ibland går det inte som man vill, men det hör till!

Jag ska ramla


Jag ska slå mig


Haha, jag glömmer det aldrig! ;)

Skita i säkerheten


Bara -vara- med hästar och må bra


Sen framför allt, det viktigaste, ha världens bästa tränare, coach & vän!

Bild t.h är lånad från Camilla Pragers hemsida:
http://www.ryttarcoach.se/


Och sen vill jag bara tillägga att hästar är världens bästa djur och jag kan verkligen inte våga föreställa mig vad jag hade gjort idag om jag aldrig hade gett mig in i hästvärlden för ca. 17 år sedan,
17 år av hundratals hästar, hästar och hästar.
När jag läser det mår jag bara bra!

Over and Out - Saga

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla

Tack gulle dig! Är så glad att jag lärt känna dig! Du är väldigt duktig och har en sådan känsla tillsammans med hästar - fortsätt på samma bana så kan det bara bli lysande! Du är min bästa elev och vän ;-)



Haha tänk att du fotade tavlan med kommentaren om Birk! Skrattar ihjäl mig!

2011-11-01 @ 20:45:19
URL: http://ryttarcoach.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test