Smygfisar

Ni är som små smygfisar, Vet ni det?!
Jag kan faktiskt se att ni är här inne och tittar! Och ni är rätt många  också, men inte en enda lämnar kommentarer.
Jättetråkigt ju.
Idag har jag however varit i stallet, jag har inte ridit och inte gjort något med någon häst, jag ville bara dit helt enkelt.
Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra eller någonting, så jag kom dit och satte mig på en stol i solen och jobbade genom min korsordstidning en ganska lång stund.
Sedan började jag städa i boxen där jag har mina grejer eftersom jag av någon anledning inte hängare att hänga dem på blir det lätt hänt att de bara blir slängda i en påse eller något. Men idag fick jag lite ordning.

Sen tyckte jag att foderkammaren såg lite tråkig ut, är det någon grej som man inte vet var man ska göra av så lägger man den där, så är det bara. Plus att ingen någonsin rensar ut grejer de inte använder, det står kvar fodertunnor som tillhör hästar som är döda sedan flera år tillbaka, jag menar, inte okej?
Men jag känner ju att jag inte direkt har någon rätt att sortera ut grejer när jag inte ens vet vilka de tillhör, så jag sopade istället ut allt äckelpäckel på golvet som gömde sig i hörnor och under tunnor, det var så mysigt att jag till och med sopade fram en mögglad mus, BRA DÄR!

Vi har ca 10 inackorderade hästar i stallet och är ännu fler människor på det, är det så jäkla svårt att sopa efter sig EN enda gång i veckan? Jag som inte ens har en häst går och städar, det känns ju inte helt rätt? Men samtidigt vill jag inte att det ska vara smutsigt. Det är väl upp till alla att hålla rent, right?

Sandvången är endå det bästa stallet som finns!

Over and Out

Lämna en tolle!
Postat av: Sofia

Jepp, jag erkänner jag är en smygfis som gillar att läsa din blogg =)

2011-10-26 @ 10:56:50

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test