Världens bästa rubrik!

Tja som ni ser på rubriken har jag inte så bra fantasi på morgonen! Haha, okej skämt åsido. Men jag är faktiskt vaken for real! Okejdå, inte av mig själv, men det lät som en skolbuss tog ett skutt och sen bröt benen i landningen, typ så.
Det var till och med så att mamma bara:
Mamma: Men Oj! Vad gör du vaken?!?!?!
Jag: Jag vaknade?
Mamma: Ska du iväg?
Jag: Nej?
Mamma: Nämen, jaha, ojoj.

Det känns sådär sjukt bra att folk har sånna fina tankar mig mig!
Även Ruth smsade för en stund sedan och frågade om jag ville rida idag och jag bara väntade på det, till slut så kom det:
Ruth: Varför är du vaken så tidigt?

Detta är ju jag i ett nötskal, Louise anlitar mig till hästpassare, men när hon återkommer finner hon oss såhär i stallgången/stallöppningen, man bara mmm, pålitlig hästpassare den där Saga! :D
För den delen så har Louise sagt att jag fick rida Gymir idag om jag ville då hon har flytt landet xD Haha, Louise hon har ett återkommande problem som kallas "Misstaget-att-lita-på-Saga-Syndrome" Okejdå, skämt åsido, jag är faktiskt väldigt ansvarsfull när det gäller hästar, men har också en väldigt lättsam attityd.
Här är för övrigt jag och Gymir när vi tränade Gymkhana inför Islandshästens dag:

Jag är väl helt fantastisk?!
Och värt att nämnas är att jag red STOR häst igår! Det finns bildbevis men de kommer när Johnnieboi har lagt in bilderna, ärligt. När man rider Islandshäst blir man lite "småstegs" skadad så när man sitter upp på stor häst, då menar jag verkligen STOR häst igen så känns det ju som om man ska skjutas ur sadlen direkt! (Flashbacks till förra veckan då jag fick mig åktur av Rutans stora röda) Men denna gången var det Jonnas stora bruna snälla! Det gick faktiskt ganska bra, Han var mycket känslig i munnen, för skänkel och vikthjälper och det hade ju varit ännu roligare att rida om han var mindre då, eftersom jag tror att jag satte honom fullkomligt ur balans när jag satt där uppe och skumpade hit och dit och kämpade för mitt liv!
Men efter ett tag kom jag väl in i takten lite bättre och det MÄRKTES på hästen kan jag säga, då var jag till och med så häftig att jag vågade gallopera, och shit, det tar typ 5 minuter mellan varje steg!

Denna hästen var det! Fast här med Jonna på!

Och jag har fortfarande en jätterolig grej att berätta, det är inte helt klart än, men (om)när det är klart ska jag berätta vad det är! =D

Såhär kul tycker jag att det ska bli!


Till och med så att jag lägger in en till bild jag gillar!

Dimma & Ålbjörn


LÄS!
(Okej nu har klockan nästan hunnit bli 09:00, så då tror ni att jag gick upp nu, och det är inte sant, jag har spungit och gjort saker från och till hela tiden så har suttit med detta inlägget i typ en timme, så egentligen gick jag upp lite innan 08.00, inte för att det är viktigt, men bara så ni vet det liksom...)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test