Vem är Eddie/Eiðfaxi?

Jag fick en fråga i kommentar vem Eddie är. Och tja, det är väl en jäkligt bra fråga eftersom jag kanske inte varit riktigt tydlig med det, inte så lätt om man inte känner mig personligen, Hehe.
Så here it comes...


Eiðfaxi f. Bernalt
född, 2006
Ras, Islandshäst
Kön, Valack
Färg, Isabell

Eddie är en kille jag lärde känna lite grann när jag började praktisera hos Camilla Prager (Världens bästa tränare och Coach). Han vade ju varit 'skadad' och stod i vila under den tiden jag var där, och han var inte direkt den häst jag "tränade" och spenderade mest tid med, men ibland tog vi någon promenad och myste lite i stallet. En go kille helt enkelt. Nu praktiserar jag inte längre, eftersom jag inte går i skolan, och jag är dålig på att uppskatta tid, men det har väl gått snart ett år sedan praktiken.
Och eftersom jag är medlem och styrelsemedlem (skithäftigt wooaah), samt så tränar jag fortfarande för henne så ofta jag kan så har jag ju haft god kontakt med Camilla hela tiden! Sen nu för bara ett litet tag sedan fick jag reda på att hon skulle sälja honom, då blev jag ledsen i mitt hjärta, eftersom han är en sån häst hon bara inte får sälja, han ska bara vara där och vara söt! Haha, om man får säga så?! x)
Så då var jag lite snabb och frågade om hon inte ville låna ut honom på foder till mig, delvis eftersom jag länge har letat efter foderhäst och även eftersom det hade varit så jäkla skoj, ja, det låter väl konstigt, men jag kan inte riktigt uttrycka mig x) Även om jag inte kände honom så visste jag ju att han var världens goaste, och det skadar ju inte att fråga.
Så jajo, jag drog i några trådar och fixade världens bästa stallplats på sandvången, och sen ja, då kom han dit och jag blev världens gladaste! Och det var väl ungefär så det gick till! :P
Nu har dag 2 passerat för honom på Sandvången och allt har bara varit perfekt, inskolningen bland de andra hästarna har varit vild med helt smärtfri som ni har kunnat läsa i tidigare inlägg. Och ja, det finns inte mycket mer att säga än att jag redan är störtförälskad i den lilla hästen, och är helt obeskrivligt spänd över hur det kommer gå!
Han är ännu inte inriden eftersom hans vila började nästan precis när han blivit träns och sadelvänjd som jag har förstått det? Och jag vet även att han har blivit hängd på en gång. Så det är bara att känna sig för och se hur han tar det ;)
Som jag tidigare inlägg sagt, det är lite roligt att inte exakt veta vad han kan och inte kan, det är ju den mest spännande biten! Att utforska och experimentera!

För övrigt tycker alla andra (storhästägarna) att han är en söt 'fluffboll' som tydligen har blivit ett populärt ord bland dem. Och Tina tycker han är så go, så go och anser även att han har ett bra psyke. Och där kan jag ju inte protestera, hehe. Det finns en sak han tycker är väldigt läskigt, och det är när hönsen brutalt och oväntat flaxar ut ur ladan som en bil på en motorväg. Men who to blame? Vem tycker inte det är läskigt?! x)

Hoppas detta besvarade några av dina frågor "Frida" som undrade vem Eddie var!

Avslutar med en bild på Eddie från 2010


Over and Out - Saga

Lämna en tolle!
Postat av: Frida

Det fick jag! Vad roligt för dig, och han är väldigt söt :)

2011-11-01 @ 09:36:15
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test