Långtur

Eller ja, inte jättelång i alla fall, men ville rasta av mig själv och Eddie ordentligt innan vilan, så idag tog jag och Jonna en 2-timmes tur till forsemölla, sååå härligt. Dock så var både Eddie & Nisse (Zerton) på helspänn. Kanske den effekten två 5-åringar har på varandra, haha! Men det var skoj och båda var så glada och pigga och tyckte det var riktigt riktigt kul att få komma ut tillsammans.

K's (En av granngårdarna) häst har ju fått sitt föl nu också, och de var ute när vi red förbi, fölet är endast 2-3 dagar gammalt, så liten och så skör liten sak!

 

Och Eddie was like :O när han såg det, aldrig i hela sitt liv har han sett en så liten häst:

 

Jag tränade inte på något alls när vi red utan jag bara njöt av turen, vädret bjöd på molnfritt och lätta vindar, alldeles perfekt ridväder alltså! När vi kommit fram till forse stannade vi lite hoppade av och njöt som man gör. Eddie och Nisse smaskade på gräset som bjöds, det växte vild-gräslök där de åt så det luktade gräddfil med gräslök och potatis när de åt, mmm midsommarkänslor? Yesbox!

Eddie tyckte pausen var en alldeles utmärkt idé!

Kul fakta kan vara att här vid forsemölla är den svenska filmen 'Glädjekällan' inspelad, om ni har sett den, så vet ni det!


Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test