Sadelprovning

Jag hämtade ut sadlen idag som sagt och provade den.
Jag tyckte att den kändes bra, den låg jämnt överallt, inga klämområden eller övriga katastrofer. Det enda var att den var lite för låg där bak, men inte mycket. Angelica var med och godkände också den, sen fick jag en en gelpad av henne som jag ska få låna tillsvidare som jag har lagt dubbelvikt baktill, vilket löste det alldeles utmärkt.
Vi red ut en runda och den var otroligt bekväm och Eddie kändes nöjd, den rätt rätt så kort och liten vilket är utmärkt för en liten islandshäst-rygg! Dessutom väger den nästan ingenting!
Här kommer bilder:





För övrigt var han en riktig liten piggelin när jag red idag, han rent ut sagt kastade sig fram i galopp och flög över det omkullfallna trädet som ligger på stigen i skogen. Det var inte mycket jag hade att säga till om där! Haha

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test