Dramatisk vändning

Okeeeej, nu vet jag inte vad som hände, jag som inte brukar göra ett dugg om dagarna (Sorglig sanning jag inte skäms över) fick nu helt plötsligt en hel skobytta med grejer o göra, om det nu finns något som heter skobytta?
Hade egentligen tänkt gå upp vid 9-10 tiden idag, men försov mig eftersom jag har kommit in i en väldigt dålig sovrytm.

HOWEVER, måste jag köpa gympaskor eftersom mina fötter går sönder varje gång jag är på gymmet/dansen, och det funkar inte att avbryta efter 40 minuters dans för att det känns som att mina fötter ska gå i 10000 bitar.
Jag bara LÄNGTAR tills tvättstugan är min, BARA MIN. Tvätta är det roligaste jag vet, jag ska nog  skaffa ny hobby, slutar med hästar och börja tvätta istället typ.

Eller inte, men när jag huttat in tvätten kan jag i allafall börja med min favoritsyssla ;) Så det blir en så lång runda som möjligt i skogen, så lång som dagsljuset tillåter kan man väl säga! Tänkte plocka riktigt i tölten idag och försöka pressa honom någooot, för han har ju egen bjudning till tölt, men aboslut ingen egen bärighet och orkar inte hålla den utan massor av stöd av mig, så om jag bara kunde få honom att komma in i en riktigt bra stabil tölt på rak väg kanske jag skulle våga släppa lite och få honom att gå på auto. Inte för att jag vill kräva att han ska vara tölthäst såhär på momangen, men han har väldigt separerade gångarter och en väldigt stabil trav, så jag hade inte haft något emot om han valde tölt framför trav någon gång, och känner gott självförtroende i tölten, så kan man ta tag i den sen och utveckla när han känner sig riktigt bekväm med den.
Eller tänker jag helt åt tjuttahejti?! (Lärde mig förresten här om dan i programet "Vem vet mest?" att uttrycket 'tjuttahejti' som jag antagligen inte stavar rätt, kommer från en stad/område långt upp i Norrland som heter typ, tjuttaflöjt******** eller något sånt, det är därför man brukar säga just 'långt åt tjutta----' och whatever man väljer att lägga till, så nu vet ni det om ni inte visste det innan!)



Ett riktigt meningslöst inlägg, grattis till er som läste allt x)
Puss

Lämna en tolle!
Postat av: Snutte Snuttesson

Grattis till mig! =)

2012-01-18 @ 14:03:41

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test