Eddie - Torsdag

Eftersom jag har hållt på med designen har jag inte hunnit skriva om dagens ridpass som gick väldigt bra.
I början var han inte direkt en fröjd, han var helt klart med på noterna och engagerade sig till 100 som vanligt! Men han var väldigt flack, stel och lång. Även efter en lång ärlig uppvärmning var han fortfarande stel och hur jag än vände och vred på det ville han inte lossna. Det är ungefär här jag ger upp och skiter i det, men istället så fortsatte jag rida och koncenterade mig lite på mig själv istället, min sits och skänkelinverkan och försökte vara lite mer kroppsmedveten.
Och ja, det är så enkelt att efter en stunds ridande med endast koncentration på mig själv upptäcker jag hur Eddie till slut lossnar och avslappnat faller ner i en låg trevlig form och jobbar på fint med ryggen (trav), kanske var det lite medvetet som jag kopplade bort mig från hästen eftersom jag vet att ofta om man försöker för mycket så får man motsatt effekt än vad man strävar efter! (Hett tips!)

Jag tror det tog mycket energi för honom att lossna för han var väldigt trött när han väl började bli "ridbar", så vi kämpade på så mycket vi orkade och tränade lite på bakdelsvändningar och skänkelvikningar medans vi hämtade andan och det går fruktansvärt bra eftersom han är så otroligt haj på hjälperna och vad jag vill, vi har verkligen hittat en kommunikation! Jag har aldrig upplevt några (stora) missförstånd under något ridpass! Och det är verkligen häftigt, man får ju såklart bortse från att han inte var inriden från början, men denna hästa är verkligen underbar!

Och denna gång bjuder jag på en bild av ett annat fluffigt djur som bor på Stens Huvud!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test