PonnyAkuten

Var inne just och läste om deltagarna i det nya PonnyAkuten, som jag kan tillägga att jag inte tittar på eftersom jag sitter och gråter mig genom varje avsnitt, dels för att det är så fruktansvärt äckligt att föräldrar köper sånna ponnysar/hästar till sina barn -RAGE-, sen eftersom vissa problem som tex. "Hästen inte vill hoppa röda hinder" anser jag kunde lämnat plats åt ett stackars barn med en häst som trycker upp denne i väggen eller något sånt riktigt problem... Plus att jag inte kan hålla med en viss 'T' om allt.

Sen läste jag TVÅ saker på ponnyakutens hemsida som jag reagerade på,

Nu vill jag inte "vara den som är den", men är det endå inte rätt vanligt att folk bara låter sina hästar 'gå' i hagen tills de blir tillräckligt gamla att rida in? och så börjar de hantera dem när de ska bli inridna? Så att hästen är ohanterad och oinriden gör ju redan den till en i mängden...
Och sen återkommer jag ju till det att det finns säkert så många andra barn med sina hästar som kunde utnyttjat denna platsen så mycket mycket mer!
Att rida in en häst på 2 veckor funkar ju inte, Tjejen är 11 år, hon måste ju endå fortfarande ha hjälp när hon kommer hem igen, då hade hon ju lika gärna  kunnat börja hemma också och lämnat platsen till Ja, ni get it.

Sen var det detta också,

Detta kanske låter töntigt, men jag hade inte velat åka till någon som kallade sig "hästartist" x)

Lämna en tolle!
Postat av: Snutte Snuttesson

Jag håller helt med...börja och hantera hästen vid tre år funkar ju inte, hantera dem måste man göra ifrån dag ett med tex. klappa hovar, pilla öron, och allt är till som man vill att hästen ska kunna göra när den blir äldre. Sen fattar jag inte mig på föräldrar som köper en oinriden häst till en 11 åring? Oftast så vet inte heller föräldrarna ett skvatt om hur man gör, det enda dom oftast vet är att en häst har fyra den men inga horn. Och en 11 åring klarar inte nåt sånt utan väldigt mycket hjälp.

2012-01-11 @ 13:41:43

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test