Rubrik

Vilken lättnad! Eddie gick bra när C & K tittade idag!
Han verkade först lite trött och sådär, men det kanske har tagit på energin lite eftersom det var ganska kallt inatt, men de får ju endå mer mat när det är det kallt. However.
Det var ganska nervöst att bli iaktagen när jag red Eddie, Men jag försökte att inte försöka för mycket eller vad man ska säga, för då blir det bara knas, så jag gjorde inget avancerat som kunde ha äventyrat ridpassets fortsättning ;) Han var lite jobbig eftersom vi var 4 stycken i ridhuset samtidigt och han skulle gå till allihopa! Haha, han har ju förstått det lite nu att om han droppar bogen, så har han en chans att slinka undan lite snabbt Hehe.
Men det kändes jättebra, han var lätt och fin i munnen i stort sett hela tiden och jag försökte att besvara det med att vara mjuk i handen. Han gjorde en del väldigt trevliga halter, som han ibland annars kan tycka är lite jobbigt när det är andra hästar i närheten som är mycket roligare att gå till!
Gjorde även en del galoppfattningar från skritt, vilka gick väldigt bra! Fick till och med beröm av en "storhästmänniska" som sa att fattningen såg väldigt bra ut! Då blir man ju glad?! ;)
Jag orkar inte skriva mer, men jag är som sagt jätteglad att det gick så bra idag och avslutar med en bild från en dag då det inte ALLS gick bra ;)

(Visst gick han bättre idag än han gjorde här?)
Sen är inte min ridning mer än katastrof heller, så vem är jag att klaga på honom?!

Då undrar ni varför jag lägger ut en bild som det går dåligt på?
För jo, lets face it, om man har en blogg som man skriver såhär om utveckling av en häst, ska jag undanhålla allt när det går dåligt och framhäva allt när det går bra? Det känns inte som man är riktigt ärlig mot sig själv om man inte vågar "erkänna" det. Jag kan förstå om man inte vill lägga ut horribla bilder som ser hemska ut, men jag tycker det känns extra bra att kunna visa och berätta sen när det går bra! För det finns väl inte någon på denna jord som det går bra för ALLTID? Vi alla är ju mänskliga.

Bara ett hett tips liksom, våga visa bristerna också!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test