Äddie blir guuul

Nu har de ju fällt rätt mycket vinterpäls, och jag vettefan om det är jag som inbillar mig eller om Eddie faktiskt börjar bli lite gulare på kroppen, för jag tycker mig se en liten kontrast mellan kroppen och manen!
Men givetvis visar ju inte fotot det så bra...

Nöjd hest eta mat

Han blev lite svitt i pälsen efter dages pass på banan, hade inte något särskilt i åtanke när jag red idag mer än att jag ville avsluta nöjd. Så jag bara körde på lite som vanligt och gjorde lite allt möjligt, och han var väldigt NÄRVARANDE och trevlig att jobba med. Har tänkt på hur bortskämd jag är med hans trav, har nästan glömt hur jäkla jobbigt det är med hästar som är svåra att få i trav, och sedan svåra att hålla traven på.
Men lite får man njuta, den här killen travar på fint på mindre volter och orkar "oftast" gå i lägre tempon även om det är jobbigt. Dock har man rädsla för att jag aldrig kommer kunna skola in honom i tölt börjat försvinna lite, den har börjat komma av sig sig själv, ofta när jag saktar ner från galopp, vilket jag inte bryr mig om särskilt mycket att den kommer just därifrån så länge han inte får för sig att ge sig på pass o sånt.
Ibland kommer den av sig själv när vi är ute och rider och han blir väldigt pigg och springer ner för en backe. Varför inte liksom? ^^,
Måste även nämna att han börjar bli riktigt trevlig i skänkelvikningarna, ibland glider bogen ut, och ibland är det lite vingligt och ibland trillar gumpen bort. Men han är otroligt fin när han gör det rätt och bra! I traven går det också väldigt bra undan höger skänkel, men undan vänster skänkel är ju en heeeeeeeeeeeeelt annan femma, hur ska man kunna göra det undan vänster, helt bakvänt.... För helvetet Saga, som du gör mot den stackars  hästen.

Vi hälsade på hönsen lite innan vi skrittade av ute via rundan

Det är väl inget konstigt med att rida halft in i hönshuset?

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test