Avmaskning

Nu har vi avmaskat hästarna, Eddie var så söt när jag avmaskade honom, nutte, ville bara nypa honom i kinderna och pussa honom(Fast egentligen inte, han luktade äckligt avmaskningsmedel)

Efter ridpasset hämtade jag som vanligt kraftfoder till honom, och lät honom ta en tugga innan jag skulle ge honom medlet, var tvungen att ge honom 2 ggr, då det var två "slattar" jag fått tag på.
Så åt han lite mat, när han tuggat färdigt körde jag upp den i munnen på honom och tryckte in allt och det hela var över på 2 sekunder, han fattade inget.
Han tuggade vidare på maten och ett kort ögonblick senare så börjar han slicka runt munnen och tugga helt efterblivet och inse att det smakade äckligt i munnen! Och eftersom han inte fattat att det var jag som ploppat in maskmedlet i munnen på honom så ville han inte ha mer mat! För han trodde att det var maten som smakade tvi! Trots att jag försökte få honom att äta mer så att smaken kunde försvinna!
Men tja, ville han inte äta så var det lika bra att ta nästa illa kvickt, även detta var över innan han insåg att jag gjort något, så jag tog ner honom i en utebox hällde maten i krubban och lät honom stå där så fick han äta det när han kände sig redo x) Hahaha. Sötee

Sen hade jag uppdrag "Avmaska Dísa" också,
hästen som förra året vid avmaskningen klubbade ner mig.
Vi brukar för det mesta ta med en hink havre till hagen och avmaska alla där, det brukar gå jättebra eftersom vi är väldigt snabba och effektiva. Men den här Dísa henne hade jag inte avmaskat innan, jag hade bara hört mindre rykten om att hon skulle vara dryg, så henne tog jag på grimman, tog ur hagen och ställde henne intill ett träd och hade hjälp av en kille i stallet.
Precis när hon ser att jag kommer med pasta-sprutan så reser hon sig på 2 röda och jag hamnar under hennes framben när hon går ner igen. Jag blir kort och gott nerklubbad i marken och var halft rörelsehandikappad ett längre tag.
Denna gång ställde jag henne i en utebox, grimman på, stängde dörren, hon på ena sidan och vi på den andra, vi lät henne äta hur hinken en längre stund och körde med "Ingeting särskilt är på gång *visselvissel* stilen" Sen bara tryckte jag upp den så långt upp i munnen jag kunde och alla överlevde.

Thank god.

Här är en film på när vi släpper Eddie och Dísa i hagen där de ska gå några dagar och bajsa ut alla maskar(om de har några). Det är jättedålig kvalité men det är så roligt ut slutet när Mói kommer i full fart och tvärnitar vid Eddie. typ "EDDIE, HOW I HAVE MISSED YOU!!!!! WHERE HAAAAAVE YOU BEEN??!?!?!"

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test