Eddie -Söndag

Ååååh, jag är så kär i den lilla hästen, när jag hämtar honom så går han med mig fastän jag inte har grimman på, jag vet att jag låter sådär småtöntig, men det är endå en stor grej för oss. Han vill faktiskt följa med mig, han gillar mig lite... hihi.

Jag red ut själv idag, och det är jag glad över det behövs verkligen. Och jag måste seriöst dra ner massor på havren eller börja rida honom 7 dagar i veckan 3 timmar om dagen, för detta går inte. Han är helt skogstokig!
Jag trodde han skulle lugna sig lite av att vara ensam och inte ha någon att tävla mot. Men nä, vad tror ni? Vad trodde JAG?! Såklart inte....? Men ja, trots att han gav mig en omgång så gav jag honom också en omgång, han kan inte tro att han slipper undan lindrigt dagen efter jag varit och tittat på fin-hästar! Haha, jag kanske överdrev lite, men han fick allt jobba lite idag.

Gjorde skänkelvikningar i skritt och trav på grusvägen samt lite tempoväxlingar i traven. Försökte trycka på honom rejält i galoppen och samtidigt fånga upp honom för att få honom att galoppera lite uppåt också, och inte bara rakt fram som ett skenande godståg! Haha!
Traven är jättefin, men han vill hela tiden slå upp i galopp, AJSINGBAJSING! Och när han väl rollar är han bajsjobbig att ta tillbaka till 2-takt.
Men han är lika underbar för det! :D

Töltade en del där lutningen tillät (Brukar tölta där det är plant eller är en något nedåtlutning) och han har ju kommit på nu efter ett tag att om man ökar jättejättemycket i tölten så kan man gunga fram i en snabb grisepass och det är ju inte ett dugg lika jobbigt som tölt! Så varför ta det lugnt och tölta när man kan grisepassa i 190 km/h?  Tja, trots hans egna knäppa idéer så tycker jag om honom endå!

Här är en konstig film från idag när vi var ute och red x) Enjoy!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test