Gul eller vit?

Det ska bli kul i sommar när Eddie tappat all sin väldigt ljusa vinterskrud och den gul/beiga isabellfärgen tittar fram, alla i stallet är ju inte helt övertygade om att han är isabell (Fastän jag försöker säga att en 5-åring inte "kan" vara så "vit" redan om den nu är skimmel).


Jag vet inte vad ni säger, men det där liknar inte en skimmel i mina ögon x)
Det är alltså Eddie hemma på Graneborg som 4-åring

Förresten har jag inte berättat en sak, på somrarna brukar Mói och Álva flyttas till ett bete på ett ställe som heter Djupadal, detta bete är beläget knappt 10 minuters gångfärd från Sandvången och kräver inte ens att man behöver gå på stora vägen. Tina berättade att hon gärna såg att Eddie hängde på dem i den vevan eftersom det betet innehåller mer näringsrikt gräs därav varför hon sätter endast unghästarna där och inte de vuxna fettona (Skämt åsido)
Jag har aboslut inget emot det eftersom Eddie inte är typen som lätt får kalaskula om man säger så, inte för att vara SÅN, men jag är lite allergisk mot överviktiga hästar som blir KANONFETA. Hur som helst är hagen jättefin, det är stor öppen mark och mycket plats för bus och lek, samt träd och plats för skugga och skydd. Det rinner en bäck genom hagen vilket är en underbar naturlig vätskekälla, det är det bästa av allt tycker jag!
Jag vet inte om det kommer gå fler hästar än våra 3 där i sommar, men inte har jag något emot om det kommer fler lekkamrater!


Här har vi trion vid första hopsläppet Eddies första dag på sandvången,
Som klistrade sedan dag 1

Lämna en tolle!
Postat av: Linda

Haha men gud vilken härlig bild på de tre :)



Sv: Va kul jag skall lägga till dig i blogglistan sen :) påminn mig igen om jag glömt!

2012-03-19 @ 17:41:57
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test