hästig dag

Påhittig rubrik jag vet, idag när jag kom till stallet så satt jag och A bara ner en stund och tog det lugnt i solen och värmen. Sedan fick jag ett litet ryck och kände för att rida Torino lite, den stora bruna.
Han blir typ aldrig riden, men är så otroligt social och älskar att bli ompysslad och riden och ja, nivet, älskar att bara få vara med. Så ja varför inte!
Skrittade fram i skogen med Angelica och Pastahästen (Ni ska få en bild på denna längre ner), jag kallar den detta för att den heter Barilla....hmmm....

Men först kommer det jätteheta bilder på mig och Torino



Ja, han är lite stel och småfet, men han gjorde bra ifrån sig endå! Haha

Angelicas nya kuse gjorde ju lite bättre ifrån sig x)


Efter detta så red jag och Angelica ut, hon red på Julle och jag red på Gymir och hade Eddie som handhäst, jag tror det var första gången någonsin Eddie gick som handhäst? Hahha, kunde inte fota eftersom jag hade glömt mobilen i bilen.
Till en början hasade Eddie efter så in i, han hängde i grimman och det var inte kul någonstans, men efter ett tag när han isåg att vi skulle ut i skogen som vanligt med kompisarna så blev det lite eld i baken och ett ögonblick där ute i skogen trodde jag att jag skulle tappa kontrollen, då Eddie flög iväg och sen gjorde en femöringsvändning och hamnade framför Gymir och det blev lite kaos.
Dock var det snabbt fixat och vi var inom kort på väg igen. Resten av rundan gick jättebra, och Eddie förstod verkligen hur han skulle bete sig som handhäst. Dock blev han nog lite uttråkad efter ett tag och började nypa Gymir med jämna mellanrum, när jag "sa åt honom" så låtsades han som inget hänt, väntade 5 minuter och började om igen! Hahaha!
Annars var det en trevlig runda, det var så sent som vid 8 tiden vi var ute, så solen var på väg ner, himlen var alldeles röd/rosa/orange och det var väldigt mörkt i skogen. Vi såg 3 rådjur uppe i skogen på ett ställe som först tittade förundrat på oss och skuttade sedan vidare, Längre fram blev det rena rama kallabaliken i träden bland fåglarna när vi kom gående.
De lät så skumt att vi började undra om det inte var vildvittrorna som kommit till liv här i våran skog!

Måste även visa vilken fager bild Amanda tog på sig själv och Heba när hon lade beslag på kameran!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test