Min sits

Jag har pratat mycket med min tränare den senaste tiden om min sits, mina två stora katastrofer är att jag sitter framåtlutad med överlivet och flaxar med armbågarna (Skada från hopp-tiden). Men jag måste visa... Den har förbättrats! Belive it or not, när man sätter två bilder bredvid varandra så ser man skillnad!


Well, en liten förbättring syns ju, haha! Men vi kom även fram till att när jag nu äntligen sträckte på mig så åkte mina skänklar fram, så jag hamnar i en minimal stolsits x) Alltså, detta går inte, jag har ingen kroppskontroll what so ever!

Men idag när jag red tänkte jag hela tiden på att räta på mig och ta tillbaka skänklarna, och jag vet inte om det berodde på min ändrade sits, eller på att vi löshoppade igår, eller vad det än berodde på men Eddie gick riktigt riktigt riktigt bra idag. Han var otroligt pigg, massor med framåtbjudning och engagemang, gick till och med i skänkelvikning några steg i trav! Tempoväxlingar och allt sånt, you name it! Stadig i formen, bakom lod emellanåt, men han kom verkligen upp i formen i skritten emellanåt, samt ett par gånger i traven.
Galoppen, tja... den kändes väl sådär. Han galloperade på bra på lång sidorna och jag satt verkligen till och red ihop och det kändes verkligen som att han trampade under sig, men när jag kom till kortsidan och skulle sakta tempot lite så är det precis som att han inte orkar hålla galoppen och sänka tempot samtidigt, så han liksom snubblar in genom hörnan och trasslar ihop gångarterna. Väldigt störigt, det händer inte om jag håller jämnt tempo hela varvet runt, lite jobbigt..

Men however, underbart ridpass!

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Gud så duktig du är!!!

2012-03-08 @ 19:19:23
URL: http://www.ryttarcoach.se
Postat av: Jenny

tips: det går att göra på andra hållet också :P "bind fast" stigbyglarna i sadelgjordsstropparna. Känn efter lite själv hur "hårt" de ska sitta fast. Hindrar skänkeln från att åka bak för mkt, men går att röra tillräckligt mkt för att ge korrekta hjälper. Hjälpte mig :D

2012-03-09 @ 17:37:11
URL: http://www.jennyqarlsson.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test