Mindre eller inte?

Jag måste erkänna att jag börjar bli lite orolig om Eddie har gått ner i vikt...
OM han har det, har jag inte den blekaste aning om vad det kan bero på mer än att han rids, för han har ett bra humör, humorn på topp och den andra biten som tex. avföringen är finare än någonsin (Inte kladdig längre), och hans allmänna tillstånd är bra och givetvis är aptiten på topp, inte ett havrekorn eller höstrå får gå till spillo! Jag har inte vägt honom innan (måttband) så jag kan inte heller väga honom nu och jämföra. Det finns ju en liten chans att han ser mindre ut eftersom mycket päls har åkt den senaste tiden, och nu när jag tar mig in på det så KAN det ju faktiskt bero på just att han fäller, att det tar extra mycket energi och tär lite på kroppen hans.
Jag har ingen aning, kanske ska väga honom och ha lite koll, det är viktigt tycker jag. Dock ur min noja har jag blivit mer noga med att ge honom extra hösilage såfort tillfället finns.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, jag vill ju göra rätt.



Hade blivit så onådigt skogstokig på mig själv om han skulle börja må dåligt på grund av ett felaktigt beslut av mig.

Lämna en tolle!
Postat av: Anonym

Höja hösilgegivan är aldrig nga problem :) Eller ja, han kanske går på lösdrift? Har du koll på vad höet innehåller? Personligen skulle jag inte ge havre öht, men det är ju jag :P Mer protein är ju alltid bra för hull och för att bygga muskler. Camilla säljer ju Dodson&Horrell. Jag skulle kolla om dom har ngn müsli som passar eller ngt proteinfoder. Så länge det inte är så att hästis faktiskt får vad han behöver genom höet :P

2012-03-23 @ 10:26:21
Postat av: Saga

"Inget havrekorn får gå till spillo" var mer en metafor för hur bra aptiten är. Han får Betfor, mineraler och 1 dl havre. Har pratat med de andra i stallet som lärt känna honom under tiden han varit på Sandvången och vi alla är ganska överens om att lucern eller müsli, och jag ska köpa något av det efter den 27 då jag fått min lön.

2012-03-23 @ 14:51:11
URL: http://updatemyicehorse.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test