Ridning i orkan (minst)

Red ut på Eddie la fluff, Eller Eddie von Fluffey som Angelica kallade honom igår,
det blåser, bara så ni vet om ni missat det. Men jag gav mig endå ut på en runda ensam, och jag får ju erkänna, detta är första gången jag har sett Eddie ha nerverna utanpå, inte för att där är så mycket nerver :p Men han var lite nervös och spänd i skogen idag! Han var helt okej att jobba i skritten, tränade på att ställa och böja. Men i traven och galoppen var har som en stålfjäder, fjong fjon fjong sprang han med näsan rätt ut.
Han blev inte rädd eller ryckte till för någonting alls på hela rundan, måste jag poängtera. Trots att det flög löv, smågrenar och diverse saker hit och dit, träden knarrade och svajade och knakade, grenar föll inne i skogen så höll han sig i skinnet.
Han bjöd dock mig på en riktigt, riktigt trevlig töltsträcka! Tappade endast takten en gång, och jag behövde inte samla så mycket som jag tidigare behövt! Duktiga hästpålle!

Här är bilder från idag:






Och sen ett tips här nere,
Här kommer en bild på hur man på säkraste möjliga sätt ställer upp två hästar som inte känner varandra i stallgången!

Lämna en tolle!
Postat av: Linda

Sv: Okej :) Ja men då får vi hoppas att den passar både dig och hästen!

2012-03-29 @ 23:22:12
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test