Ridpass

Ridpasset idag kan bara beskrivas på ett sätt,
Eddie kunde lika gärna varit en fullärd miljonhäst idag.

Jag tror det hängde mycket på att jag ägnade mycket tid på framridningen i skritt, lade 3 volter på varje långsida i båda varv, skrittade sedan i åttor och kortade succesivt upp tyglarna. gjorde skänkelvikningar och tempoväxlingar innan jag till slut började trava då han var riktigt, riktigt fin. Jag koncentrerade mig mycket på min egen sits, tack vare att Eddie gick så bra kunde jag släppa lite koncentration från honom till mig själv istället (Det behövs ibland, belive me). Jag tänkte även på att våga ta lite i honom när han försöker springa fortare, och inte vara rädd för att verkligen ta tillbaka honom, och det gjorde lite susen. Han var trevlig i formen, inte så mycket bakom lod som han ofta kan bli. Han kämpade på i galoppen så gott han kunde, och so did i! ^^

Såhär ser lite bilder från dagen ut:



Hej jag heter Eddie och jag puttade ner Annas mössa typ... hmm i dunno .... FEMHUNDRA GÅNGER?! o.O


Konsten att se riktigt peppad ut före ett ridpass!

Lämna en tolle!
Postat av: Camilla Prager

Härligt Saga, gud va kul! Du ser vilken nytta sitsen och uppvärmning kan göra :-)

2012-03-13 @ 21:02:49
URL: http://www.ryttarcoach.se

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test