Ridtur i fredags

Glömde berätta om ridturen i fredags, red ut med L. Och jag vet inte vad för energi-piller han hade knaprat den natten, men han var helt jäkla aspigg. I skritten o sådär var det ju helt lugnt, men när man kom upp i trav och galopp-tempon så var han helt out of control, han bara sprang! Tok-häst!
Det blev inte brutalt mycket vettigt gjort den turen, ibland så behövs det också! Ska snart till stallet och rida en tur i skogen och se om jag kan få liiiite vettigt gjort idag istället.

Har en liten confession också,
För att vara ärlig är det liiiite tråkigt ibland att jag inte kan tölta när jag vill, hur mycket jag vill, det låter kanske urdumt. Men det är bara för att vi var och tittade på Bollreup Ishest igår, så töltade alla så fint, då blev man allt lite sugen att dundra ut i skogen i en ökad tölt nivet ;>

På tal om det, det kommer bilder från Bollerup Ishest, ikväll skulle jag tro! =>

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test