Tema - ägg

Om ni är som mig, en helt vanlig svensk, men endå inte typisk SvenssonSvensson som har en äggklocka i nåt fyndigt utförande, och fortfarande lever på stenåldern (som alla tycks tro bara för att jag inte har en iPhone) så har jag världens bästa hemsida om du behöver hjälp med tiden när du kokar ägg!
(hela denna texten är en länk till hemsidan)

Vidare till ett helt annat ägg,
Ni vet den klassiska humpty dumpty rimmet, eller ja om ni känner honom som den svenska Klumpe Dumpe? Jag har en bekännelse, ända sedan barndomen har jag varit rädd för denna karaktär! Jag vet inte varför, men det är något som har förföljt mig hela livet! Jag har alltid inbillig mig honom/den/det som en sneaky peaky, äckligt konstigt ägg.... typ. Blir det inte lätt så när man gör en karaktär av ett ägg?
Jag vet att han förekommer i en av Alice i underlandet böckerna, tror den hette "Alice i spegellandet". En väldigt igenkänd bild kommer därifrån:

Jag menar, TITTA PÅ HONOM?! Hur skum ser inte han ut?! Som en barnrövare som vill bjuda på godis...
Han finns i många utföranden och smaker, och jag tycker givetvis han ser lika rälig ut på dem alla....


Rimmet för er som inte fått höra det som liten.

Men för att göra en bekännelse till, jag tittade faktiskt på Puss in Boots för nån vecka sedan, och trots alla mina barndomsrädslor och agg mot denna karaktär så kändes han trots allt lite småkär, fastän jag är fullt medveten om att han är en bedragare, backstabber och allt det där. Trots det så framförs han på ett så naivt, upplyftande och levande sätt. Full av energi, jag fick nästan ett rus av hans entusiasm, även om det var att hämnas och hela den där biten.
Vad tycker ni?

Jag menar titta? Han är som ett barn på julafton?! Hur söt?
Och sen att Zach Galifianakis spelar honom, det är ju bara så jävla klockrent!
Men ja, nu när jag väl började gilla Humpty-Dumpty karaktären så hittade jag denna filmen.....

Det är lugnt, allt är tillbaka till det normala, min första relation till denna karaktär är tillbaka...

Lämna en tolle!
Postat av: Linda

Uscha! Vad läskiga äggen var!



Sv: Okej men jag gillade filmen ändå, vacker, bra kvalite.

2012-03-24 @ 19:27:37
URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test