vÅr

Oj, vad dålig jag har varit på att blogga de senaste dagarna, eller känns det bara så?

However, igår red jag Eddie i bara nosgrimman, för jag känner att jag ville ha en liten "reminder" att ridningen inte sitter i bettet, klart man vet om det, men jag vill bara inte att jag ska ja nivet, råka bli den som rider med bettet...
Och han verkar inte ha något emot det så, why not?
Red då på banan, först tyckte han det var konstigt och trodde väl att jag hade glömt bettet eller något, men han kom över det rätt snabbt, sen gick han riktigt riktigt trevligt, han gick inte så "bra" som han brukar, han var ju otroligt lyhörd och lyssnade jättebra på vikthjälper och skänkel, även tygeltag! Men det känns lite som att han tyckte att han inte riktigt kunde förlita sig på det stöd han fick genom nosgrimman. Men det ska väl gå att skola in?

Eftersom det blev mörkt red jag sista stunden i ridhuset, så höll jag till vid speglen och kollade hur nosgrimman flyttade sig när jag tog tygeltag (så den inte åkte upp i ögonen på honom), men den satt faktiskt bra och stilla!
Jag tror det är lite för att jag inte behöver styra honom med tyglarna, jag styr mest med sits och skänklar.

Men allt som allt, det gick skitbra!



Har tagit en hylla till stallet så jag slipper ha mina grejer i ett stort berg på den där lilla vita :P
Nu är det fanemej ordning po hinne!

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test