Ridlektion

Nu ska ni få några bider från dagens träning




Han kändes väldigt fin idag och gjorde inte mig besviken, dock försvann energin HELT efter en galopp (Jag brukar inte galoppera så mycket i ridhus) så det tog så hårt på honom! Men shit vad han kämpade! Det ska han ha massor med beröm för! Vilken fighter säger jag bara!
Vi tränade mest på en stor volt i trav (jag tackar gudarna för hans stabila trav annars hade jag haft ett helvete på volten) där jag först i skritten tränade på att ställa honom innåt, för av nån jävla anledning (tack vare mig) är han väldigt rak. Så det blev mycket med det, samt att göra skänkelvikningar/flyta ut ur volten några steg och sedan fortsätta på volten igen. Det gick faktiskt bra många gånger! Fastän han var totalkaputt efter bara en kort stund fick vi en del vettigt gjort och avslutade passet som 2 nöjda nöjdingar(?).
Eddie fick kämpa så satans med bakkärran att han liksom staplade fram när jag satt av för att skritta av honom.
Imorgon är det tänkt att jag ska rida Gymir och ha Eddie som handhäst så båda får sig en liten skrittrunda.

Jag har även två jättefina bilder där det inte gick lika bra! Som ni gärna får skratta åt :D


Det kan ju inte gå bra alltid! Och han är ju inte 5-gångare för intet! x)

Lämna en tolle!

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test